Civic отново с дизелов мотор – тествахме го!

Десетата генерация на Honda Civic беше разработена като изцяло нов модел. Дизайнът й поляризира мненията. AUTO BILD тества дизеловата модификация на „японеца“


7
февр.
2018

Honda се противопоставя на всеобщия страх от дизелите и отново предлага Civic с двигател, работещ на принципа на самовъзпламеняването. Той е добавен към гамата от мотори, в която досега влизаха само два бензинови агрегата с турбо – 1-литров 3-цилиндров (129 к.с., от 43 990 лв.) и 1,5-литров 4-цилиндров (182 к.с., от 54 490 лв.). Все още цени на дизела за България (в Германия – от 21 390 евро) няма, но се очаква той да бъде позициониран между двата мотора в актуалната гама.

Естествено, в Honda познават статистиката за продажбите на дизели – те намаляват. Заради дизеловия скандал има възход при реализациите на бензиновите агрегати. Както и да е. Дизелът обаче не губи преимуществата си – по-ниския разход и по-ниските емисии на въглероден диоксид. Ето защо японците поставят на своя компактен модел обновена версия на 1,6-литровия си мотор, превърнат в истинско чудо на икономията. Инженерите са променили материалите, от които е направена машината – сега има повече стомана (напр. при буталата), по-малко алуминий, поставили са нови „лопатки“ на турбото и са модифицирали впръскването на горивото. Резултатът: двигателят вече отговаря на нормата Euro 6 d и на нормите за вредни емисии при цикъла в реални условия на шофиране. При това агрегатът се справя без AdBlue-система – което е хубаво, тъй като на водача никога няма да му се налага да мисли за допълването на още един резервоар. Но дали това ще бъде достатъчно и за следващото ниво на екостандартите 6d (без добавката temp).

4-цилиндровият дизел със 120 „коня“ създава прекрасно усещане при каране – тих, мощен и със спокоен ход. В диапазона между 1500 и 2000 об/мин агрегатът направо „шепти“, но и радва с достатъчно стабилна тяга. Той ускорява автомобила за 9,8 сек от 0 до 100 км/ч, осигурява максимална скорост 201 км/ч и се задоволява едва с 3,5 л на 100 км – повече от образцови стойности. При по-високи обороти не ни харесва единствено акустиката на ауспуховата система – особено за возещите се отзад звукът може да се окаже прекалено натрапчив, все пак Civic не е спортен автомобил. Проблемът се решава единствено с увеличаване на радиото. По по-неравни отсечки обаче е малко по-трудно: тъй като тогава се намесват и шумовете от окачването и гумите. Иначе по пътища с много завои Civic е истински майстор – той поддържа сигурно зададената посока. Кормилно управление, превключването на предавките – всичко функционира като „по ноти“ и доставя истинско удоволствие.

По-комфортен и същевременно по-спортен, в десетото си поколение Civic трябва да върне позагубените позиции на Honda на Стария континент. Удълженото междуосие (+3 см) на хечбека позволява повече място за коленете отзад, а пониженият с 1 см център на тежестта действително осигурява по-спортно поведение. Съществена промяна маркира изместеният в задната част на колата резервоар – и както се досещате, прекрасните Magic Seats са останали в историята. По европейския уличен пейзаж азиатският произход на колата веднага се забелязва – въпреки че дизайнерите „бягат“ от идеята за космическия кораб. Иновативен, комфортен и подобаващо спортен: в последната си генерация Civic има много положителни черти. И един малък дефект – цената. Именно тя би могла да попречи на успеха му.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >