Civic номер 10 на старо: чувствителният индивидуалист

2810
2023

ЗА ДВИГАТЕЛИТЕ никой няма право да каже нито една лоша дума за Honda. Японската марка е световен лидер в двигателостроенето и от десетилетия има имиджа на производител на солидни и иновативни автомобили.

Предлаганото от началото на 2017 до средата на 2022 г. десето поколение на Civic винаги е било екзотично. Нашият автомобил е от търговеца на Honda Hansen в Браак до Хамбург. Първата му регистрация е от март 2017 г. Като нов с щедрото ниво на оборудване Elegance, лак металик и подготовка за теглич е струвал близо 53 500 лв. Сега за автомобила се искат 35 000 лв.

С дължина от 4,52 м Civic излиза извън компактния клас

С шикозния цвят брилянтно спортно синьо шестте години на автомобила въобще не му личат. Произведеният в английския завод на марката в Суиндън хечбек Civic изглежда спортно, но не чак толкова футуристично както своя предшественик. При компактните автомобили обаче важни са вътрешните добродетели, а не външността. Форматът на Civic е огромен за този клас автомобили. Комбинацията от хечбек каросерия с дължина от 4,52 м и междуосие от 2,70 м очаквано осигурява много място.

Приятно редуциран, ориентиран към водача кокпит. Дигитални уреди, добра обратна връзка при управление на бутоните
Стегнати тапицерии на седалките, превъзходно място за компактен автомобил

Отпред усещането е като за автомобил от среден клас. Спортно ниската позиция на седене върху стегнатите тапицерии на седалките подхожда както на по-високи, така и на по-ниски водачи. Въпреки скосената линия на покрива отзад, на задната седалка удобно и без липса на място ще пътуват и пасажери с ръст от 1,85 м. Логично оформеният кокпит успява да направи шпагат между дигитални и класически уреди, като за по-важните функции концепцията на управление е базирана на превключватели.

Бордови компютър с подробна информация за маршрута и разхода

Щедро по японски е оборудването за комфорт: мултифункционален волан, двузонова климатична инсталация, инфотейнмънт система с тъчскрийн, навигация, функция за индуктивно зареждане на смартфон, както и система за гласови команди и отопление на седалките. Изработката е рутинирана, но не и перфектна във всеки един детайл. Впечатлението от шофирането е за подчертано динамичен автомобил. 6-степенната механична трансмисия превключва с лекота и прецизно, а управлението е като цяло много директно. Окачването е със стегната настройка, но функционира безшумно. Срещу доплащане Civic се предлага и с адаптивни амортисьори, чийто ремонт обаче струва скъпо.

Успешен завършек: в продължителния тест на AUTO BILD Civic 1.5 Turbo получи крайна оценка 5 след изминати 100 000 километра

През 2017 Civic получи пет звезди в краштеста на Euro-NCAP. От Honda са оборудвали автомобила с необичайно много системи за сигурност: система за предупреждение от сблъсък, асистент за запазване на пътната лента, спирачен асистент, адаптивен темпомат, асистент за дългите светлини и система за разпознаване на пътните знаци. Като компенсация за недостатъчно добрия обзор назад има камера за заден ход със средна резолюция.

Как стоят нещата с поддръжката и дълготрайното качество? При безупречно обслужения в сервизите екземпляр с пробег от 59 126 км не личат следи от удари с камъчета и драскотини. Дъното на автомобила също е в добро състояние. Няма следи от корозия – също и при окачването и ауспуховата уредба. Откриваме обаче щета от бордюр по една от лакираните в черно 17-цолови джанти с междувременно шестгодишни гуми. Отнемане на точки има и за лошо монтираните лайстни на рамката на прозореца, за не особено издръжливите тапицерии на седалките и за странно разпадащите се мигачи.

Със 129 к.с. базовият бензинов агрегат е напълно достатъчен

А задвижването? Дори и притежаващият 129 к.с. 1-литров базов мотор на Civic не променя спортния характер на автомобила. 3-цилиндровият двигател звучи яко и притежава абсолютно достатъчни резерви на мощност. Внимавайте обаче с ранните екземпляри на 1,0-литровия мотор (код P10A2): зъбно колело с остър ръб може да увреди ремъка, което да доведе до повреда на лагера на коляновия вал. Доста по-бърз и по-безпроблемен се оказва разполагащият със 182 к.с. 1,5-литров VTEC турбоагрегат. Той е достатъчен за осемсекундни спринтове до темпо 100 км/ч и максимална скорост от 220.

Огромен багажник за компактния клас, за съжаление с висок товарен ръб

От Honda са помислили и за феновете с по-големи възможности: 320 к.с. предлага струващият поне 66 000 лв. топмодел Type R. Последният превръща компактния модел в спортно чудовище със спойлери. Екзотичен статус притежава предлаганият от 2018 до 2019 г. дизелов вариант 1.6 i-DTEC. Той разполага със 120 к.с. и 300 нютонметра.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин