2023
Преди малко повече от две десетилетия Sbarro създава уникална версия на най-продавания мултифункционален автомобил на Citroën, Xsara Picasso, която засега остава единственият в света рали автомобил за петима души. Той се задвижва от 2,0-литров бензинов двигател с мощност 250 к.с. в комбинация с 6-степенна ръчна скоростна кутия. По-ниското спортно окачване е комбинирано с масивни 19-цолови алуминиеви джанти OZ с гуми в размер 255/40, а спирачната сила се осигурява от четири огромни дискови спирачки с диаметър 370 мм. Освен масивните калници и дълбоките разширения на каросерията отпред и отзад, най-скандалната промяна при Xsara Picasso е замяната на четирите стандартни врати с две огромни „крила“, отварящи се нагоре. Те не само осигуряват достъп до предните и задните седалки, но също така позволяват значително укрепване на каросерията, така че тя да може да се справи с много по-големите натоварвания при усукване по време на рали.
Спортната преработка на MPV очевидно е голяма слабост на Франко Сбаро. Той прави цяла серия подобни автомобили, като започва още през 1998 г. с Renault Scénic. Същата година представя и още едно състезателно Renault, наречено Espider, с което група от VIP персони прави няколко почетни обиколки на пистата на 24-те часа на Льо Ман. То е базирано на силно изрязан корпус от серийния Espace и изглежда много по-радикално от модифицирания Scénic.
В началото на новото хилядолетие на подобна процедура е подлжен и един VW Sharan, многозначително наречен Sahara. През 2001 г., Sbarro изработва прототипа El Bicho, базиран на Citroën Picasso – предизвикателство, на което Renault Scénic RX4 няма равностоен отговор. И така по естествен път се стига и до Picasso WRC. Изглежда има хора, които не могат да приемат, че един толкова миролюбив и спокоен семеен автомобил като Citroën Picasso може да бъде превърнат в спортен звяр. Много от тях обаче бързо се примиряват с реалността, особено след като разбират, че поръчител на този проект е самата фирма Citroën. Естетически погледнато, това MPV, преработено от Sbarro, не е много изтънчено – масивни калници и дълбоки вдлъбнатини на каросерията отпред и отзад, огромен въздухозаборник с отвори за охлаждане на спирачките от двете страни, аспиратор и антикрило в задната част на покрива.
Интериорът е типичен за състезателна кола – защитна клетка, карбонови педали, състезателни седалки Cesam с предпазни колани, уникален скоростен лост, с по-малка приставка за заден ход, спортен волан, тапициран с кожа Cesam и уреди от Peugeot 306 S16. Резервното колело е под задното стъкло. Управлението и пътното поведение на автомобила са толкова добри, че с лекота може да понесе и много повече мощност, поне от порядъка на 400 к.с.