Citroën XM: aвангард за малко пари

Citroën XM се насочва към кариерата си на класически автомобил с 6 цилиндъра и хидропневматично окачване


6
мар.
2017

НА ТОЗИ МОДЕЛ на Citroën никога не му е било лесно. Още при представянето му през 1989 година се чуха обичайните забележки от почитателите на BMW и Mercedes, които не можеха да разберат авангардните му форми. Но дори и феновете на Citroën не бяха особено доволни. За традиционалистите наследникът на DS и CX бе твърде обикновен. А когато се появиха и проблемите с електрониката и с течовете от горивните тръбопроводи, имиджът му бе съсипан. И малко хора забелязаха, че след работещите грубо 4-цилиндрови двигатели на предшествениците под ниския преден капак вече най-накрая се монтираше и 6-цилиндров агрегат. Макар и напречно и с V6 конструкция. С работен обем 3 литра, 200 к.с. и максимална скорост от 235 км/ч V6.24 вече можеше да се конкурира с другите модели във високия клас. И без това комфортът му на возене отдавна бе признат за образец. Hydractive окачването с електронно управление до такава степен отделя характерната каросерия от пътя, че тя сякаш се рее над него, а водачът се чувства като пилот. Той се разполага като в кино в дебели кресла и се наслаждава на филма зад големите прозорци. И не усеща почти нищо. Да имаше и пуканки…

Класическият волан с една спица и бутони за радиото комбинира традициите и модерността

Футуристична задна част с мигачи и светлини за заден ход под лайстна от опушено стъкло

 

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >