Citroën Type Ami – микроавтомобилът стана ретро ван

1002
2025

Citroën Ami не струва много дори и с ръчно изработената си каросерия в стила на Typ H. Всичко за френския мъник от италианска „ръка”

Citroën Typ H е френски лекотоварен автомобил, произвеждан през забележително дълъг период: от 1948 до 1981 г. Ръбестият модел притежава различна външност и голямо лого на Citroën в решетката си – то е още по-внушително в предшественика Citroën TUB. Сега отново се появява смесица между тези два дизайна – но значително по-модерна и по-малка.

Над този проект са работили съвместно италианските дизайнери от Caselani Carrosserie и Citroën. Резултатът е напълно електрически двуместен модел с външност а ла Typ H с влияние от Citroën TUB – особено в предницата.

Естествено под каросерията няма прилики с олдтаймера. Все пак освен с електрическото си задвижване, Ami изпъква и с миниатюрната си каросерия. Така, че независимо от винтидж-визията малкият „французин” продължава да се движи на ток.

Каросерията е изцяло подменена

Важен момент е теглото: тъй като Ami разполага със само 8 к.с. и максимален въртящ момент от 44 Нм. Иначе собственото тегло от 406 кг остава непроменено. Тъй като частите на каросерията на новия вариант просто заменят оригиналните – вратите, предницата и задницата са нови.

Ami блести с ниската си базова цена. Тя е от порядъка на 16 000 лв. (в Германия). Ако искате да купите електрическия двуместен модел директно от Caselani, цената се повишава на 26 000 лв. Комплектът за преработка струва 10 000 лв. Освен това на разположение са девет нови цвята – три металик и шест универсални. Засега не е известна цената на индивидуалния цвят.

Caselani предлага и микробуси за храна с ретро визия

Между другото Caselani предлагат ретро-визията на Typ H и за Citroën Jumper, Jumpy, Berlingo и SpaceTourer. Освен това микробусите с ретро визия се преработват и като превозни средства за предлагане на храна. Разбира се с дължината си от само 2,41 метра Ami няма как да е подходящ за тази цел!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин