Един от най-лудите проекти на Citroën е създаден преди малко повече от половин век в сътрудничество с Michelin и Maserati на базата на модела SM. Този прототип на френската фирма, предназначен на рали, се задвижва от двигател на Maserati и е най-бързият шосеен автомобил за своето време. И това е нещо доста необичайно за френската компания, чийто имидж рядко се асоциира с високи скорости и неудържима мощ. Тя е известна главно с производството на странни, но и много практични автомобили, чиято поява на автомобилния пазар винаги е свързана с бурни емоции и приповдигнато настроение.

Но когато в началото на 70-те години Citroën придобива Maserati, това очевидно се отразява и върху нагласите на фирмените стратези и през 1973 г. плодотворната симбиоза естествено води до създаването на състезателния Citroën SM – най-бързата кола с предно задвижване в света. Като основа за този луд проект е избран Citroën SM, произвеждан от 1970 до 1975 г. Докато стандартният вариант използва 2,7-литров (а по-късно 3,0-литров) двигател V-6 от Maserati с мощност 180 к.с., състезателният прототип на SM, известен и като Breadvan. е оборудван с модифицирана версия на 3.0-литров двигател V-6 от Maserati Merak SS, който генерира 300 конски сили. Една от целите на експеримента е да се установи колко мощност могат да понесат предните колела.

Очевидно SM не е имал проблеми с това. Благодарение на своя коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,26, Breadvan с 300 конски сили достига максимална скорост от 285 км/ч, докато по същото време най-бързата серийна кола (според Citroën) е Ferrari 365 GTC/4 с максимална скорост 251 км/ч. Конструкцията на SM Breadvan е официално сертифицирана, което означава, че автомобилът има разрешение за движение по пътищата, но тъй като той не надхвърля фазата на тестов прототип, никога не получава официално признание за най-бързата кола в света.

Твърди се, че Breadvan (който между другото е с малко по-къса база от оригиналния SM), е участвал в състезания, въпреки че това не може да бъде потвърдено. Според малкото открита до момента информация обаче, точно този прототип е активно използван за провеждането на най-различни тестове и събраните от тях данни се оказват много полезни при по-късните проекти на френския производител.
