Citroën Oli Concept – бъдещето на Ami?

0310
2022

Името на тази дизайнерска студия е Citroen Oli. Вдъхновението за Oli е дошло от миниатюрния Citroen Ami. Oli притежава неконвенциален дизайн, достъпност и лека конструкция. Автомобилите от бъдещето трябва да са по-различни от големите и тежки модели на съвремието ни. Студията на този SUV прилича на превозно средство от Междузвездни войни или пък като Hummer в миниформат. 

Малкият SUV е дълъг 4,20 метра, висок 1,65 метра и широк 1,90 метра. Това са приблизително размерите на Hyundai Kona. Благодарение на леката конструкция теглото му е само 1.000 килограма.  Максималната скорост е ограничена на 110 км/ч – с оглед на ефективността. Разходът е само 10 кВтч. /100 км.  Заради ниския разход, е достатъчна и батерия с капацитет от 40 кВтч. Пробегът от 400 км не е изключително голям, но затова пък зареждането на батерията от 20 на 80 процента трае 23 минути.

Сред техническите екстри на модела са „Vehicle to Load“ – възможността към автомобила да бъде включен сешоар, с който да си изсушите косата след плажа или пък да включите на къмпинка мини-хладилник или кафе-машина.

Освен това за направата на автомобила са използвани голям брой рециклирани материали. Предният капак, покривът и товарната повърхност са от рециклирано велпапе, като така това два пъти по-леко от стоманата, без да отстъпват по здравина. Предното стъкло е вертикално, тъй като по този начин се използва най-малко количество стъкло. Тъй като автомобилът е замислен за града и за предградията, аеродинамиката не е толкова важна, твърдят от Citroen.

Предните врати са идентични от двете страни като при Ami, макар и различно монтирани. Тъй като в тях няма високоговорители, кабели и изолация, всяка от тях е с 1,7 кг по-лека. Задните врати се отварят обратно на посоката на движение, а средната колона липсва.

Вместо багажник Oli има товарна повърхност като на пикап с покривало. Ако ви е необходимо повече място, можете да сгънете задните седалки, да махнете задното стъкло и хоп – товарната повърхност се удължава от 68 на 105 сантиметра.

Отпред и отзад студията е с новото лого на марката в ретро дизайн, което ще краси предниците и задниците на всички нови модели в бъдеще. Новата емблема прилича на тази от 1919 г.

Джантите на модела са 20-цолови. Те са направени от стомана и алуминий, като са с 15 процента по-леки от обикновените стоманени.  Разработените от Goodyear гуми са направени от материали като слънчогледово масло, дървесна смола и естествен каучук. Те имат профил от 11 милиметра, така че могат да се регенерират и да изкарат 500.000 километра.

Броните са от полипропилен, съставен от 50% рециклирани материали. Белият лак на каросерията е от BASF и е на водна основа; така почти не съдържа летливи вещества.

Вътре няма големи монитори, а вместо това французите са заложили на интегриране на смартфона на водача. Така цялата информация (скорост, състояние на зареждане и др.) се показва на тесен дисплей под предното стъкло. В отворите в двата края на арматурното табло има място за цилиндрични Bluetooth-високоговорители, които могат да се ползват и извън автомобила.

Облегалките на предните седалки са изработени от мрежи, които пестят тегло. Вместо тежки мокети, за Oli е използвана настилка от термопластичен полиуретан. Той е еластичен като гума, но е по-лек и по-устойчив.  Може да се почиства с лекота с маркуч. Ако клиентът предпочете нов цвят, може да бъде изцяло сменен.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин