Citroën Jumper стана на 30 години

1002
2024

Citroën отбелязва 30-ата годишнина на Jumper – наследник на емблематичните модели TUB и
Type H

В продължение на вече почти 100 години марката Citroën оказва активна подкрепа на работещите
във всички области със своята лекотоварна гама, съобразени със специфичните нужди на всеки професионалист. Това личи в особена степен в сегмента на товарните фургони, където марката се откроява с емблематични модели като пионера Citroën TUB, положил основите на модерните лекотоварни автомобили, легендарният Type H, прочутият C25 и не на последно място Jumper, който днес отбелязва своята 30-та годишнина и използва тази възможност, за да демонстрира нов, по-ярък стил, по-модерна свързаност и все така високо ниво на практичност. През последните три десетилетия Jumper се превърна в еталон на европейския пазар на лекотоварни ванове.

Нека хвърлим поглед към изключителната кариера на Jumper, която осигури възможност на
марката Citroën да бъде рамо до рамо в подкрепа на професионалистите от всички транспортни и
занаятчийски браншове в продължение на изминалите 30 години и днес намира своето
продължение с представянето на нов, още по-иновативен Jumper.

1994 година – Jumper представя нов модерен дух на пазара на лекотоварни автомобили

Jumper остави трайни впечатления още при световната си премиера през месец януари 1994
година, когато представи в своя сегмент от пазара редица вдъхновени от леките автомобили
новости по отношение на дизайна, комфорта, ергономията и удоволствието от шофирането.
Съобразявайки всичко това с нуждите и изискванията на професионалистите, които прекарват
дълги часове зад волана на своите автомобили, специалистите на Citroën обърнаха специално
внимание на ергономичността на интериора с подобно на това при леките автомобили високо
ниво на шумооизолация и безпрецедентни за лекотоварен модел характеристики и удобства като
електрическите механизми на прозорците и климатичната инсталация.

Разбира се, новият Jumper не пропусна да отговори и на основните нужди на всички
професионалисти, предлагайки разнообразна гама от бензинови и дизелови двигатели, сред
които и новите, много подходящи за тежки натоварвания 2.5-литрови дизелови агрегати в
атмосферен и турбовариант с по три клапана на цилиндър. В съчетание с многобройните
възможности за конфигурация на каросерията, гамата на Jumper обхващаше общо 58 различни
версии!

2002 година – безпрецедентни двигатели, възможности и удобствa

В началото на новото хилядолетие Jumper продължи да се развива, демонстрирайки обновен дизайн и модернизация на гамата с два високотехнологични двигателя – турбодизеловия агрегат 2.2 HDi със система за директно впръскване на горивото и бивалентния (бензин/газ пропан-бутан или LPG) двигател 2.0. Обновеният Jumper се отличи и с редица нови функции и удобства, превръщайки се в първия представител на своя сегмент, предлагащ седалка на водача с адаптивна система за амортизация, видеокамера и сензори за паркиране на заден ход.

2006 година – изцяло нов Jumper, отговарящ още по-добре на изискванията на новото време

Надграждайки успеха на първото поколение на Jumper, Citroën представи на пазара изцяло нов
модел, отговарящ още по-прецизно на нуждите и изискванията на професионалистите. Дизайнът
на втората генерация обедини модерната линия с разширени практични възможности –
включително и в малки детайли като вградените в бронята степенки за по-лесно почистване на
предното стъкло. Диапазонът по отношение на товарния обем бе увеличен значително, достигайки
до 17 куб.м в сравнение с капацитета от 14 куб.м при предходния модел. Новият Jumper беше и един от малкото модели с предно задвижване в своя пазарен сегмент с общо допустимо тегло над 3,5 тона. Гамата от дизелови двигатели HDi също бе разширена и вече включваше три нива по отношение на максималната мощност със 100, 120 и 157 к.с.

2014 година – Jumper е в авангарда при внедряването на усъвършенстваните системи за асистенция на водача

Утвърждавайки своята позиция в челните редици по отнопение на технологичните нововъведения,
към средата на 2010-те години оборудването на Jumper бе обновено и допълнено с последните
иновации в различни области – дневни LED светлини, вградена навигационна система със сензорен
екран, модул Connecting Box с Bluetooth функция за разговори със свободни ръце и USB, функция
за предупреждение при неволно напускане на лентата за движение и не на последно място по
важност – Stop & Start система при двигателите e-Hdi, която спомогна за намаляване на разхода на
гориво с 0,5 литра/100 км в условия на градско движение.

2024 година – Jumper и ë-Jumper навлизат в нова епоха

Днес възможностите на Jumper придобиват безпрецедентни измерения, за да останат напълно в
крак с развитието на модерния свят и промените в ограниченията, нуждите и желанията на
професионалистите. Всичко това бе отразено при пазарната премиера на новите Citroën Jumper и
ë-Jumper. С цел осигуряване на по-висок комфорт за водача, за първи път при Jumper се предлага
възможност за съчетаване на два от трите нови двигателя BlueHDi (140 и 180 к.с.) с автоматична
трансмисия. Версията на двигателя с мощност 120 к.с. се предлага в комбинация с 6-степенна
механична предавателна кутия.

За професионалистите, които отдават особено значение на прехода към устойчива мобилност и
намаляване на ежедневните експлоатационни разходи, особен интерес представлява ë-Jumper и
неговото изцяло ново, 100% електрическо задвижване. То предлага максимална мощност 200
кВт/270 к.с. и автономен пробег от 420 км, демонстрирайки нови, по-високи стандарти по тези
показатели в сегмента. Възстановяването на нивото на заряда на акумулаторната батерия от 0 до
80% при новия ë-Jumper отнема само 55 минути при използване на бързозарядна правотокова
станция с мощност 150 кВт.

Изпълнявайки докрай ролята на пионер сред моделите с нулеви локални емисии в своя сегмент,
на по-късен етап Jumper ще се предлага и във вариант с нова задвижваща система с горивни
клетки на водород и пробег от близо 500 километра с едно зареждане.

Новият Jumper бележи значителна стъпка напред и по отношение на комуникационната и онлайн
свързаност. Версиите от среден клас разполагат с екран с 5-инчов диагонал с показания на
използваните медии (радиоприемник, свързан с Bluetooth телефон и т.н.). Моделите от висок клас
са оборудвани с вградена навигационна система с голям 10-инчов сензорен екран и функция за
безжична смартфон интеграция чрез Apple CarPlay и Android Auto.

По-добър комфорт и безопасност при шофиранe

За да предложи на потребителите оптимални условия за работа, новият Jumper демонстрира
безпрецедентно ниво на оборудване – много по-удобна за използване електрическа ръчна
спирачка, осигуряващо по-висок комфорт и безопасност дигитално огледало за обратно виждане,
система за достъп и стартиране със „свободни ръце” и много други. Включват се и нови функции и
системи за асистенция на водача като предупреждението за умора и спад на концентрацията и
автоматичното аварийно спиране с разпознаване на пешеходци и велосипедисти

С тези нови възможности и с по-самоуверения от когато и да било преди дизайн, отразяващ
новата маркова идентичност на Citroën, Jumper навлиза с всички сили в своето четвърто
десетилетие на успехи в сегмента на лекотоварните ванове.




Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин