2021
Без съмнение на Citroën никога не му е липсвала смелост. Особено по отношение на дизайна. С наследника на C4 французите внасят парижки шик в компактния клас. Успешна кръстоска между стилен хечбек и малко повдигнат кросоувър – така бихме могли да наречем новия С4. Или просто различен. Ние също искаме да излезем от обичайното и избрахме за тест не някоя от трите бензинови (100 до 155 к.с.) и двете дизелови (110 и 130 к.с.) моторизации, а изцяло електрическия ë-C4.
Върху компактните 4,36 метра в Citroën са създали преди всичко стилно средство за придвижване, при което на преден план са не скоростта и функционалността, а любовта към детайла и финият френски финес. Във вътрешното пространство има един детайл от бъдещето – сгъваща се стойка за таблет в жабката.
Иначе вътре ще седите много удобно: предните седалки са уютно тапицирани, а отзад също няма да ви липсва място – въпреки скосената линия на покрива. Единствено при качване трябва малко да наведете глава – дизайнът изисква жертви. Задното стъкло е разделено на две от спойлера, така че при поглед назад виждате обектите разполовени. Нормалната вместимост на багажника е 380 литра, а при сгънати седалки – 1250 л.
Батерията на ë-C4 е с капацитет 50 кВтч, като пробегът е до 350 километра (WLTP). Ако не ускорявате прекалено често, не включвате климатика и отоплението и навън температурите не са минусови, може да се доближите до стойността, дадена от производителя. Все пак, каквото и да правите, на ë-C4 все някога ще му свърши токът. Успокояващото е, че на станция за бързо зареждане можете за половин час да заредите 80 процента от батерията.
Традиционно Citroën залага на комфортa: нареченото Progressive Hydraulic Cushions окачване превръща ë-C4 в летящо килимче, без да имате усещане, че се люлеете. Автомобилът поглъща умело всякакви неравности и определено е един от най-комфортните в сегмента.
Очаквано електромобилът се движи много тихо. Доста приятен е за управление, ускорява бързо и пъргаво, а когато отнемете крака си от педала на газта, започва рекуперацията (двустепенна). В режим Eco електрониката предоставя достатъчните 82 к.с., при Normal – приличните 109, и в режим Sport пълната мощност от 136 к.с. Управлението на Citroën ë-C4 е чувствително, като усещането не е спортно. Оборудването включва до 20 различни асистента в помощ на водача. В зависимост от оборудването ë-C4 поддържа дистанция, пътната лента и скоростта, разпознава пешеходци и велосипедисти, спира аварийно и паркира самостоятелно. Цената на Citroën C4 стартира от 36 578 лв., а за Citroën ë-C4 трябва да приготвите най-малко 73 113 лв.
CITROËN Ë-C4 100% ËLECTRIC – ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Двигател електромотор, отпр. мощност 100/136 – 3700 до 10 000 об/мин макс. въртящ момент 250 – 3000 до 3700 об/мин задвижване предно/едностепенен редуктор Д/Ш/В 4360/1800/1525 мм собствено тегло 1541 кг обем на багажника 380–1250 л 0–100 км/ч за 9,7 сек Макс. скорост 150 км/ч разход на гориво 16 кВтч/100 км пробег до 350 км Цена от 73 113 лв.
ИЗВОД
Citroën ë-C4 е един различен автомобил, с екстровертен дизайн и същевременно удобен. Електромобилът се управлява приятно, предлага качествени материали и превъзходни детайли. Все пак не бива да забравяме, че пробегът зависи и от атмосферните условия.