Citroen e-C3 става най-евтиният електромобил от B-сегмента, произвеждан в Европа

1502
2024

Stellantis N.V. обяви рекордни резултати за цялата 2023 г., отбелязвайки: 6% ръст на нетните приходи в размер на 189,5 млрд. евро; увеличение на нетната печалба с 11% до 18,6 млрд. евро; покачване на свободните парични потоци от промишлеността в размер на 12,9 млрд. евро, което е 19% на годишна база. Глобалните продажби на BEV са нараснали с 21% през изминалата година, а продажбите на LEV бележат ръст от 27%.

Stellantis е на път да постигне целта си за нулеви въглеродни емисии до 2038 г., като през предходната година е намалила емисиите въглероден диоксид от своята дейност и от външни източници, използвани в производствените си процеси, с 20% спрямо базовото ниво за 2021 г. Фокусирайки се върху клиентите, автомобилният концерн минимизира с повече от 40% дефектите, проявяващи се в първите три месеца от доставката на новите превозните средства, в сравнение с 2021 г. Възприемайки модела на кръгово потребление, компанията откри първия си център
за върхови постижения в Италия, насочен към възстановяване и устойчива повторна употреба на материали в промишлеността.

Изцяло новият Citroen e-C3 ще се на стартова цена от 46.600 лева, което е най-конкурентната цена в B-сегмента за електромобил, произвеждан в Европа. Stellantis използва при Peugeot E-3008 платформата STLA Medium, първата от четирите изцяло нови платформи, ориентирани към BEV –
с най-добър в класа пробег до 700 км. Втората платформа, STLA Large, ще започне да се прилага в моделите през 2024 г. и ще има обхват от 800 км, като оборудването й ще надмине очакванията на клиентите. STLA Large е изключително гъвкава платформа, базирана на BEV, която ще служи като основа за предстоящите глобални превозни средства в сегментите D и E и ще може да използва множество системи за задвижване, включително хибридни и с вътрешно горене.

Stellantis осигури снабдяване със суровини до 2027 г. и подписа споразумение с CATL за доставка на LFP батерийни клетки и модули, разширявайки допълнително своето портфолио от химикали за батерии. Stellantis и Ample станаха партньори в технологията за смяна на батерии, за да доставят напълно заредени EV батерии за по-малко от пет минути. Компанията се присъедини към Symbio и другите акционери в откриването на SymphonHy, първата гигафабрика във Франция и най-големият
интегриран обект в Европа, произвеждащ водородни горивни клетки. Stellantis започна да прилага многостранна стратегия за полупроводници, за да гарантира сигурността на доставките и да стимулира иновациите. SiliconAuto, съвместното предприятие 50/50 с Foxconn, ще приспособи чипове, насочени към ново поколение платформи за превозни средства в автомобилната индустрия от 2026 г. През 2023 г. Stellantis Ventures инвестира в шест нови стартиращи компании, а Stellantis подписа 49 търговски договора с нови стартъп компании.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин