2017
Караш ли или вече летиш над асфалта? Който някога е карал Citroen CX, знае какво е комфорт на върхово ниво. Колата вози толкова нежно, че почти не усещате неравностите. Това става възможно благодарение на легендарната хидропневматична система. Екстремно комфортното окачване е поставено за първи път в предшественика на модела – DS, познат като Богинята. Сфери, пълни с азот, свързани посредством хидравлични тръбопроводи с масло, осигуряват неповторимо изживяване за пътниците при всяка среща с СХ. Неговото предимство спрямo DS е по-високият клас, в който попада.
Произвежданият от 1974 до 1991 г.„французин“ е истински шедьовър на инженерното изкуство. Елегантният дизайн, скритите под калниците задни колела и иновативното арматурно табло правят колата неповторима. В кокпита се простира цяла шарена армада от контролни лампи. Последен писък на модата в средата на 70-те е управляващият модул (т.нар. „сателит“), който комбинира различни функции. Който седне за първи път зад волана на тази кола, ще има нужда от няколко минути, за да се адаптира към автомобила. Днес CX 2400 с 2,3-литров 4-цилиндров двигател (128 к.с.) може да бъде намерен за 15-20 хил. лева в зависимост от състоянието – и тези пари няма да бъдат хвърлени на вятъра, защото стойността на колата тепърва ще се вдига. Флагманът на Citroen обаче е податлив на ръжда, а по-старите 2,2- и 2,4-цилиндрови бензинови агрегати имат склонност към прегряване. Благодарение на представения през 1987 г. турбодизел със 120 к.с.