Citroen C5 X: пленяващ комфорт за цялото семейство

1105
2023

Новият Citroën в средния клас ни поглези с щедрото си пространство и любовта към детайла

Ярко изразен характер и комфорт: един Citroen трябва да притежава тези две качества, за да бъде достоен представител на легендарната марка. А С5 Х определено може да се похвали с тях. Ние тествахме 4,81-метровия модел, който производителят определя като: „Елегантен като лимузина, динамичен като комби и с повдигната каросерия като SUV.“ Благодарение на този микс най-дългият Citroen сред леките автомобили определено се отличава от тълпата. По отношение на размерите „французинът“ атакува високия среден клас – и е достоен за него благодарение на щедрото място в купето, удобното качване на всички пет места и изисканата возия. Въпреки че C5 X не разчита нито на легендарното хидропневматично окачване, нито на въздушно, комфортът при преминаване през неравности е значително по-висок, отколкото сме свикани при съвременните автомобили – дори в комбинация с 19-цоловите джанти на тестовия автомобил. Тайната се крие в т.нар. „прогресивни хидравлични ограничители“, познати от C5 Aircross.

Новият флагман на Citroën: C5 X е смесица между седан, комби и SUV с дължина от 4,81 м
Дигитален кокпит, широк монитор на навигационната система, под него е блокът за управление. Всичко е лесно и прегледно

Не толкова изискано е ръмженето на базовия 3-цилиндров 1,2-литров турбодвигател (131 к.с.) – особено ако се наложи да ускорявате пъргаво, серийният 8-степенен автоматик трескаво избира ниски предавки и изпраща моторчето във високи обороти. Но именно трансмисията в комбинацията с добрата шумоизолация позволява на С5 Х да не се натрапва акустично при движение по магистрала. А тестовият разход от 7,5 л в смесен цикъл е напълно приемлив за огромно семейно комби. Между другото впечатляваща за автомобил с толкова малък задвижващ агрегат е максималната скорост – 210 км/ч! Естествено, за по-безгрижни изпреварвания би следвало да изберете втория тип задвижване – Plug-in хибрид със системна мощност 180 к.с. То обаче излиза с около 15 000 лева по-скъпо от базовия вариант (от 64 412 лв.). А ако искате хибрида, но с 225 „коня“ ще трябва да подготвите минимум 97 025 лв. Затова, мили хора от Citroen, не е ли по-добре да помислите за oще варианти в гамата?

Дали новият Citroën е успял да ни поглези? Да, с предлаганото място за главите и краката отзад, с любовта към детайла, със светлия интериор с огромен панорамен покрив.
В комбинация с 8-степенния автоматик 1,2-литровият турбодвигател е по-пъргав от очакваното

Извод

C5 X е разкошен семеен автомобил – Citroen, направен по каноните на марката. А с оглед предимствата на каросерията и големия брой предавки на автоматика дори версията с базовия 1,2-литров двигател е приемливо решение.

Седалките Advanced Comfort определено заслужават името си: с тях и над 8-часови пътувания няма да ви натоварят прекомерно.
Изпипано: анкерите за ISOFIX-системата са скрити с ципчета.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Citroën C5 X PureTech 130

Двигател 3 цилиндъра, отпред напречно • Работен обем 1199 см3 • Мощност 96 кВт (131 к.с.) при 5500 об/мин • Макс. въртящ момент 230 Нм при 1750 об/мин • Задвижване предно/8-степ. автоматик • Д/Ш/В 4805/1865/1485 мм • ­Тегло (празен) 1418 кг • Багажник 545–1640 л 0–100 км/ч 10,4 сек • Макс. скорост 210 км/ч Разход 6 л (WLTP) • Емисии CO2 137 г/км • Цена от 64 412 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв