Тест » Citroën C5 X атакува високия среден клас (TECT)

Citroën C5 X атакува високия среден клас (TECT)

0509
2022

Французите имат нов представител във високия среден клас – Citroën C5 X. И пробват да прогонят ежедневието и грижите с уют и спокойствие. Ние тествахме 4,81-метровия автомобил. Самите хора от Citroën го определят като: „Елегантен като лимузина, динамичен като комби и повдигната каросерия като SUV.“ Тоест: много място, удобно качване на всичките пет места и комфортна настройка на окачването. Французите обаче вече не предлагат дизелови версии на модела. C5 X е наличен с бензинов, 3-цилиндров двигател със 130 к.с., с 4-цилиндров със 180 к.с. и като Plug-in-хибрид с двигател с вътрешно горене със 180 к.с. и електромотор със 110 к.с., както и системна мощност от 224 к.с.

Новият флагман на Citroën: C5 X е смесица между седан, комби и SUV с дължина от 4,81 м

Това, което ни прави впечатление след първите километри: вътре в колата цари спокойствие. Оборудването на „французина” включва акустични стъкла, които спират шума отвън, предлага комфортни седалки и активно окачване с адаптивни амортисьори. Да, можете да превключите на режим „Sport“, но този автомобил не е състезателен. В купето пътуваме спокойно, с леко накланяне в завоите, а управлението реагира спокойно на командите. И тъй като изминаваме цялата отсечка спокойно и електрически, накрая разходът е 17,9 кВтч. и 2,8 литра бензин. Батерията би трябвало да издържа за пробег от 60 километра, а с изтощена батерия разходът бе 5,1 литра. Дали новият Citroën е успял да ни поглези? Да, с предлаганото място за главите и краката отзад, с любовта към детайла, със светлия интериор с огромен панорамен покрив.

Зареждане? Отзад вляво. Батерията (12,4 кВтч) е достатъчна за 60 километра чисто електрическо шофиране

За мускулестата осанка на C5 X определена заслуга имат колелата. Тестовият автомобил бе оборудван с 19-цолови джанти и гуми. Това ще бъде основният размер, като малка част от предлаганите автомобили ще бъдат със 17-цолови колела.

Новият Citroën C5 X иска да бъде смесица между седан, комби и SUV. AUTO BILD обобщава след първия тест: много място, много комфорт, нисък разход.

Дигитален кокпит, широк монитор на навигационната система, под него е блокът за управление. Всичко е лесно и прегледно

ИЗВОД

Браво на Citroën, които отново се завръщат в средния клас. C5 X предлага много място, комфорт и меко окачване. Стига спокойно и същевременно бързо до целта.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Citroën C5 X Plug-in-Hybrid 225

Двигател 4 цилиндъра, отпред напречно плюс ел. двигател • Работен обем 1598 см3 • Мощност 132 кВт (180 к.с.), ел. двигател 81 кВт (110 к.с.); Системна мощност 165 кВт (224 к.с.) Макс. въртящ момент 360 Нм • Задвижване предно/8-степ. автоматик • Д/Ш/В 4805/1865/1485 мм ­Тегло (празен) 1797 кг • Багажник 545–1580 л 0–100 км/ч 7,9 сек • Макс. скорост 233 км/ч Разход 1,4 л + 14,6 кВтч / 100 км (WLTP) Емисии CO2 30 г/км • Цена от 83 752 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин