от Кристиан Рътков
Истинският Citroen трябва да предлага две основни неща: комфорт и индивидуален характер. Ето защо най-големият SUV на марката с право носи „шевроните“ на предния си капак. C5 Aircross изглежда достатъчно зрял, но същевременно е запазил „детския чар“ на по-малкия С4 Cactus – поне това издават т.нар. Airbumps, които трябва да предпазват машината от леки удари с пазарски колички например. От друга страна, дизайнерите са успяли да оформят предната част така, че всички светлини да се сливат в радиаторната решетка „на два етажа“ (поне според визуалното усещане).


Със своята ярко изразена персоналност, новият C5 Aircross излъчва енергия и усещане за сигурност. При дължина 4,50 м и клиренс 23 см почти инстинктивно търсим опцията 4х4 в ценовата листа. Напразно – най-обемистият представител в гамата от леки автомобили на френския бранд може да бъде поръчан единствено с предно задвижване. За сметка на това тестовият автомобил е оборудван с опционалната система Grip Control за 587 лева, включваща и Hill Assist Descent Control (асистент за спускане по наклон). Системата бива контролирана посредством въртящ се превключвател в близост до централната конзола и ни е позната от други модели на PSA. Тук можете да избирате между режими за асфалт, сняг, пясък и др., които управляват сцеплението за по-лесно придвижване по-трудни терени – малко в стила на Land Rover.



Така и така обаче С5 Aircross не е замислен като „корав офроудър“, с който да покорявате нови върхове, а като семеен транспортьор, който да ви радва с широкото си купе, създаващо усещане за още повече простор, ако поръчате панорамния покрив за около 2000 лв. – опция, подхождаща изключително много на характера на автомобила.

За съжаление, заклетите почитатели на марката вече нямат възможност да се наслаждават на хидро-пневматичното окачване – вместо него за по-нежната возия се грижи окачването Progressive Hydraulic Cushions (с хидравлични ограничители). Благодарение на това иновативно решение SUV-ът филтрира съвсем прилично неравностите – макар и не толкова добре като при някогашните икони на марката.


Тестовият автомобил беше оборудван с 1,5-литровия дизел (oт 45 691 лв.) със 131 к.с. в комбинация с 8-степенна автоматична трансмисия (3783 лв.). И макар че задвижващият агрегат се характеризира с нисък разход (около 6 л на 100 км в смесен цикъл при нашето шофиране), по-доброто решение за C5 Aircross е 2-литровият мотор със 180 к.с. – определено си струва да инвестирате 3000 лева отгоре в него, за да изпреварвате безгрижно.
Продължете на следващата страница