Citroën C5 Aircross иска да ни глези


31
авг.
2018

ИМАМЕ СИ ЧЕТИРИЗНАЦИ. След Peugeot 5008, Opel Grandland X и DS 7 Crossback сега на същата база се появява и C5 Aircross – един сравнително голям SUV, който иска да се превърне в майстор на комфорта. Тъй като в унисон с новото лице на Citroën флагманът на марката връща старите френски добродетели – „Aircross ще предлага най-добрия комфорт в класа“, обещава ръководителят на проекта Жан-Филип Лами, който седи зад волана на автомобила, докато се возя. Високи цели, тъй като сегментът на SUV-овете от среден клас се простира от благородното Volvo XC40 до VW Tiguan. „Нашият мащаб бе Hyundai Tucson“, обяснява Лами, който нарежда своя автомобил сред благородните марки в класа. C5 Aircross притежава доста впечатляващ силует – отличават се двуетажните фарове и третият страничен прозорец. Интериорът също блести с широките и дебело тапицирани седалки, както и с многото място. Отзад Aircross е първият SUV, който предлага три еднакво широки и регулиращи се седалки – малко а ла ван, с голям и гъвкав багажник (минимална вместимост 580 литра). Да, външните седалки са малко по-тесни от тези на конкуренцията, смущава ни и малкият диапазон на задната чистачка, както и малко странното боравене със скоростния лост. Но това са дреболии – Citroën се справя отлично в ежедневието.

Третият страничен прозорец облекчава паркирането, малката задна чистачка почиства само един ограничен участък

Най-мощният бензинов двигател (180 к.с.) и пъргаво превключващата 8-степенна автоматична трансмисия подхождат на характера на C5 Aircross, който притежава много комфортно окачване. Горната част на пружините е допълнително омекотена – с малък амортисьор в големия. Серийно „французинът“ вози като на вълшебно килимче – по-меко от стегнато возещите му конкуренти. Останалите моторизации (1,2-литров бензинов мотор със 130 к.с. и два дизелови, със 130 и 180 к.с.) са ни познати от другите модели на концерна: първи избор би трябвало да е малкият дизелов агрегат, чиито 300 Нм осигуряват пъргаво придвижване, тъй като с теглото си от 1500 кг Citroën е доста лек. Двойно задвижване не се предлага, затова пък има четири нива на оборудване. Защо обаче трябва да чакаме толкова дълго за старта на модела? Продажбите на Aircross ще започнат чак в началото на 2019 г. – на цени от около 50 000 лв. за малкия дизел. Бензиновата версия със 180 к.с. ще стартира от около 68 000 лв.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем 1598 куб.см Мощност 135 кВт (180 к.с.) Макс. въртящ момент 400 Нм/2000 об/мин Задвижване предно/ 8-степ. автоматик Д/Ш/В 4500/1840/1670 мм Тегло (празен) ок. 1500 кг Багажник 580–1630 л 0–100 км/ч ок. 9,0 сек Макс. скорост над 200 км/ч Цена ок. 65000 лв.

Разделената на три части задна седалка се регулира с 15 сантиметра напред/назад, а облегалките са с настройващ се наклон

ИЗВОД

Citroën иска да ни предложи уют и удобство – големият Aircross показва как се прави това: комфортен SUV без спортни претенции, просторен и тих. Давайте го насам. Но защо се налага да чакаме толкова дълго C5?

Воланът е класически и по-високо разположен от този на Peugeot 5008. Инфотейнмънт с твърди клавиши

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин