2024
Ето какво написа AUTO BILD България преди 20 години
Citroën удостоява своя представител в средния клас с доста едромащабна рестилизация само четири години след появата му на пазара. Доста спешна акция, но няма никакво съмнение, че значително по-оригиналната външност и техническите нововъведения имат сериозен шанс да съживят интереса към С5.
За разлика от свежите дребосъци С2 и СЗ и от нескончаемия шлагер Berlingo, които се харчат като топъл хляб навсякъде в Европа, от продажбите на застаряващите Xsara и С5 определено има все повече какво да се желае…

Ясно е, че на негативната статистика може да се противодейства само с ефикасни промени и затова паралелно с представянето на наследника на Xsara, Citroën не са се поколебали да преобразят основно и модела си от среден клас само четири години след премиерата му. Резултатът от мащабната модернизация отново ще се нарича С5 и ще се появи на пазара още през тази година. Леко порасналият противник на Passat, Vectra и Laguna вече достига дължина 4,75 метра, но това не е най-важната промяна. Много по-съществени са трансформациите във физиономията на модела, който е сигурно, че ще се откроява по-добре в „тълпата“, отколкото своя предшественик. Всичко това, разбира се, не е случайно или самоцелно – рестилизираният С5 притежава вече познатото от първите снимки на С4 ново лице на Citroën, което в бъдеще ще се превърне в неотменима част от стилистиката на всички нови модели. Оформлението на задната част на версията седан също е била променена с желание за приближаване до авангардизма на С4, но трябва да се признае, че новата предница стои някак по-добре на рестилизирания С5.
Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.
Свали приложението EKO Smile!
В това отношение стартиращото по същото време комби има по-изчистен изглед и има всички шансове да запази позициите си на един от първенците по товарен обем в този клас. И при двата обновени варианта на каросерията Citroën обещават щедро вътрешно пространство, видимо и осезаемо по-високо качество на изпълнението и запазване на пословичната за марката с двата шеврона комбинация от комфорт и стабилност на хидропневматичното окачване.

За сметка на това при двигателите почти не се очакват нововъведения – седанът и комби-версията ще се предлагат с познатите и досега три бензинови и три дизелови агрегата.
Базата на бензиновата гама изграждат двата четирицилиндрови двигателя (1.8 със 115 к.с. и 2.0 със 140 к.с.), след които следва трилитровият шестцилиндров V-образен мотор с разточителните 207 к.с. и нова шестстепенна автоматична предавателна кутия. Турбодизелите HDi с директно впръскване Common Rail са с мощност между 109 до 136 к.с. и разполагат с доказалите качествата си филтри за твърди частици FAP.
Седалката подсеща водача с вибрации при напускане на лентата на движение без включен мигач.
Предлаганата в листата за допълнително оборудване система AFIL за поддържане на лентата на движение безспорно може да се нарече „черешката върху тортата“ на новия модел – ако С5 прояви тенденция към напускане на лентата на движение без включен мигач, седалката на водача започва да вибрира от страната, от която автомобилът заплашва да напусне пътя. Други непознати до момента системи при обновения модел са следващите движението на волана биксенонови предни светлини и темпомата.
За момента Citroën все още не са обявили окончателните цени на модернизирания С5. но нашите очаквания в това отношение са за въздържани и придържащи се към разумни граници равнища.