Citroën C5: другото лице (ретроспекция)

2410
2024

Ето какво написа AUTO BILD България преди 20 години

Citroën удостоява своя представител в средния клас с доста едромащабна рестилизация само четири години след появата му на пазара. Доста спешна акция, но няма никакво съмнение, че значително по-оригиналната външност и техническите нововъведения имат сериозен шанс да съживят интереса към С5.

За разлика от свежите дре­босъци С2 и СЗ и от несконча­емия шлагер Berlingo, които се харчат като топъл хляб на­всякъде в Европа, от продажби­те на застаряващите Xsara и С5 определено има все повече как­во да се желае…

Ясно е, че на негативната статистика може да се противо­действа само с ефикасни проме­ни и затова паралелно с пред­ставянето на наследника на Xsara, Citroën не са се поколе­бали да преобразят основно и модела си от среден клас само четири години след премиерата му. Резултатът от мащабната модернизация отново ще се на­рича С5 и ще се появи на пазара още през тази година. Леко порасналият против­ник на Passat, Vectra и Laguna вече достига дължина 4,75 ме­тра, но това не е най-важната промяна. Много по-съществе­ни са трансформациите във физиономията на модела, кой­то е сигурно, че ще се откроя­ва по-добре в „тълпата“, отколкото своя предшественик. Всичко това, разбира се, не е случайно или самоцелно – рестилизираният С5 притежава вече познатото от първите снимки на С4 ново лице на Citroën, което в бъдеще ще се превърне в неотменима част от стилистиката на всички нови модели. Оформлението на зад­ната част на версията седан също е била променена с же­лание за приближаване до авангардизма на С4, но трябва да се признае, че новата пред­ница стои някак по-добре на рестилизирания С5.

Приложение ЕКО

Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.

Свали приложението EKO Smile!

В това отношение стартира­щото по същото време комби има по-изчистен изглед и има всички шансове да запази пози­циите си на един от първенците по товарен обем в този клас. И при двата обновени варианта на каросерията Citroën обещават щедро вътрешно пространство, видимо и осезаемо по-високо ка­чество на изпълнението и запаз­ване на пословичната за марката с двата шеврона комбинация от комфорт и стабилност на хидропневматичното окачване.

За сметка на това при дви­гателите почти не се очакват нововъведения – седанът и комби-версията ще се предлагат с познатите и досега три бензи­нови и три дизелови агрегата.

Базата на бензиновата гама из­граждат двата четирицилиндрови двигателя (1.8 със 115 к.с. и 2.0 със 140 к.с.), след които следва трилитровият шестцилиндров V-образен мотор с раз­точителните 207 к.с. и нова шестстепенна автоматична пре­давателна кутия. Турбодизелите HDi с директно впръскване Common Rail са с мощност меж­ду 109 до 136 к.с. и разполагат с доказалите качествата си фил­три за твърди частици FAP.

Седалката подсеща водача с вибрации при напускане на лентата на движение без включен мигач.

Предлаганата в листата за допълнително оборудване система AFIL за поддържане на лентата на движение безспор­но може да се нарече „черешката върху тортата“ на новия модел – ако С5 прояви тенден­ция към напускане на лентата на движение без включен ми­гач, седалката на водача започ­ва да вибрира от страната, от която автомобилът заплашва да напусне пътя. Други непо­знати до момента системи при обновения модел са следва­щите движението на волана биксенонови предни светлини и темпомата.

За момента Citroën все още не са обявили окончателните цени на модернизирания С5. но нашите очаквания в това от­ношение са за въздържани и придържащи се към разумни граници равнища.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин