Citroën C4 Cactus на старо: ох, той боцка!


21
дек.
2018

КОЛКО ОСОБЕН е Citroën C4 Cactus разбираме, когато двамата с фотографа спираме на паркинга на супермаркет и двама пенсионери започват да натискат с ръце вратите на жълтия тестов автомобил. И докато други, сякаш по-поляризиращи нови модели избледняват след само 6 месеца, Cactus дори и след 4 години продължава да впечатлява всички със страничните си Airbumps, които абсорбират без последствия странични удари със скорост до 3 км/ч. От друга страна, този интерес може да е предизвикан и от сравнително слабите продажби в Германия, поради което хората не са свикнали с малкия индивидуалист. И докато произвежданият в Испания кросоувър се радваше на голям успех в останалите страни от Западна Европа, тевтонската клиентела не хареса неговата минималистична концепция.

Уютни или просто ужасни? Прекалено меките седалки събират противоречиви отзиви

Текстилните ленти на вратите, подчертано обикновените пластмаси и задните прозорци, които само се открехват, но не се свалят, могат да бъдат оценени като симпатични странности. Но много високият товарен ръб, сгъващата се само нацяло облегалка на задната седалка и мъждукащата единствена лампа за осветление на интериора изнервят във всекидневието. Централният дисплей, чрез който се настройва и климатизацията, също се управлява трудно. Кой би искал да рови в множество менюта, само и само защото иска да му е малко по-топло? В продължителния тест от 100 000 километра на AUTO BILD системата подразни много от колегите с множеството си недостатъци. В случая една по-опростена система би била по-добра. Това обаче не важи за двигателя. Базовият агрегат със 75 к.с. е подходящ само за пуристи, разполагащи с много време. Версията с 82 к.с. е значително по-жизнена.

Ленти вместо дръжки на вратите, два монитора и хитроумни детайли: кокпитът е индивидуален, но управлението изисква свикване

Но радост от шофирането предлага само турбодвигателят със 110 к.с., който позволява по-малко превключвания на предавките благодарение на внушителните си 205 нютонметра. Дизелите са подходящи само за водачите, шофиращи много. И тъй като окачването и седалките са по френски комфортни, Cactus прави впечатление на много спокоен и разпускащ автомобил. Мястото е предостатъчно за четирима пътници. Кой би могъл да иска повече? Само за деня на фотосесията Cactus спечели сърцата ни. И за сбогом го ударихме гальовно по Airbumps.

Продължете на следващата страница, за да се запознаете с проблемите на модела

Още по темата