CITROEN C3 AIRCROSS: Френският SUV-чаровник

След представянето на студията C5 Aircross през пролетта, Citroën продължава своята SUV-офанзива и показа C3 Aircross. AUTO BILD България бе на официалното представяне на модела в Париж и разгледахме автомобила отвън и отвътре


11
авг.
2017

В една паркинг-сграда в центъра на френската столица Париж шефката на Citroen Линда Джаксън показа на журналисти от цял свят чистоновия C3 Aircross. Шикозният малък френски модел ще замени от есента C3 Picasso и още от пръв поглед може да бъде разпознат като Citroën. Базиран е на студията C-Aircross, показана през пролетта в Женева.

Разпознаваем френски шик

Дизайнът на модела излъчва солидна порция френски чар, а с внушителните си калници, увеличеният клиренс (17,5 см) и изпъкващите спойлери, загатващи за защита на дъното на автомобила, дългият 4,15 метра, широк 1,76 метра и висок 1,64 метра С3 Aircross демонстрира приключенски дух. Макар и да не се предлага с двойно задвижване, компактният SUV определено ще се справя с леки предизвикателства извън пътя – благодарение на системата си за интелигентен контрол на сцеплението и асистента за потегляне по наклон.

Безброй възможности за индивидуализиране

Изненадани сме, че за C3 Aircross не се предлагат страничните Airbumps. Впечатление прави прозрачната задна колона, която е подчертана от цветни ивици. Citroën иска да се различава от своите конкуренти с големия брой възможности за индивидуализиране на автомобила: клиентът може да комбинира осем цвята с четири варианта на покрива, както и с четири цветни акцента на релсите на покрива. За интериора са предвидени пет стила на обзавеждане – от сиви тапицерии в „Ambiente“ до хромирани вентилационни дюзи в „Mistral Hype“. Материалите и тяхната изработка бяха на ниво – харесаха ни. Предлаганите джанти за Citroën C3 Aircross са 16- и 17-цолови.

Много място за пътници и багаж

Предлаганото място, гъвкавостта и светлото пространство са били във фокуса на създателите на новия C3 Aircross. Мястото за главите е прилично, а това за краката – почти щедро благодарение на междуосието от 2,60 метра. Багажникът също е сред най-големите в класа – вместимостта му е от  410 до 1289 литра. Задната седалка се регулира по дължина, а за транспортирането на обемисти (с дължина до 2,40 метра) предмети има още една важна екстра – сгъваща се предна дясна облегалка.

Модерни асистенти и екстри

В зависимост от оборудването Citroen предлага до 12 електронни асистенти за своя малък SUV: Head-up-дисплей, Active Safety Brake, асистент за дълги светлини, ограничение на скоростта базирано на разпознаване на пътните знаци, асистент за мъртвата зона, асистент за смяна на пътната лента и помощ за паркиране. Свързаността е в крак с най-новата мода, безжичното зареждане на смартфони също не е никакъв проблем. Предлага се 3D-навигационна система със 7-инчов монитор, гласови команди и трафик информация в реално време. Сред екстрите ще намерите и система за безключов достъп, както и такава, предотвратяваща секундния сън у водача.

Бензинови и дизелови двигатели с мощност до 130 к.с.

При двигателите Citroën C3 Aircross залага на три бензинови и две дизелови моторизации. 1,2-литровият 3-цилиндров бензинов агрегат е с мощност 82 к.с. като атмосферен вариант или със 110 и със 130 к.с. като турбомотор. 1,6-литровият дизелов двигател е с 4 цилиндъра и мощност 100 или 120 к.с. За бензиновите и дизеловите мотори се предлага механична трансмисия, а 6-степенната автоматична може да се поръчва само с със 110 к.с.

Citroën C3 Aircross ще се произвежда в Сарагоса, Испания, а цените на модела ще бъдат обявени през юли.

 

ИЗВОД

Citroën C3 Aircross ще направи силен дебют при градските SUV-ове: просторен, гъвкав и комфортен, моделът определено ще привлече от клиентите на Nissan Juke и Renault Captur. Смелостта към цветовете и индивидуализирането правят C3 Aircross различен и атрактивен. Много добър ход на французите.

Прилично голям: въпреки, че Aircross е базиран на С3, височината му е 1,64 метра. Големите врати помагат за лесното качване и слизане

Всичко в интериора е толкова стилно и шарено: обзорът е много добър, седалките удобни, а предлаганото място – изненадващо добро за един малък SUV

Задната седалка се регулира по дължина (15 см) и може да се сгъва в съотношение 40/20/40, а наклонът на облегалката й също се настройва. При сгънати седалки има леко стъпало в товарния под

 

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин