2021
Когато искаш да гледаш пътя отвисоко, да не ти трябва много място при паркиране, но и да се отличаваш от тълпата, Citroen има какво да предложи – в лицето на C3 Aircross. Най-малкият SUV на „шевроните“ наскоро беше обновен – като най-съществената промяна в модела е по-конвенционалният екстериорен дизайн. Сега французите са „пипнали“ основно предната част на мини SUV-a с дължина 4,16 метра, като с големите въздухозаборници и острите LED светлини, малкият „шеврон“ изглежда доста по-сериозен и вече не го играе сладък. И ако трябва да бъдем честни, с него високият „французин“ изглежда малко по-елегантен – най-вече заради по-фините светлини „на долния етаж“ вместо предишните, с които отпред автомобилът напомняше на насекомо.
Иначе приятните странности в интериора като например разчупените дюзи на таблото продължават да радват любителите на нетрадиционното. Но кокпитът е и практичен – например защото големите бутони отвътре са удобни за натискане дори и да носите ръкавици. И макар че C3 Aircross не може да бъде поръчан с 4х4, Citroen-ът разполага с превключвател за режимите на шофиране – досущ като при Land Rover!
Нашият тестови автомобил използва 3-цилиндров турбодвигател със 130 к.с., който звучи доста приятно – макар че става малко шумен при натоварване. 6-степенната автоматична трансмисия на моменти реагира малко нерешително, ако търсите по-спортен стил на шофиране. Това обаче надали ще бъде важно за повечето клиенти на модела. И все пак, ако искате да се движите по-динамично, можете да изберете режима Sport на кутията. И нещо друго: индикациите с дисплей за положението на селектора на автоматика са изнесени в средата на конзолата – така че за да видите, ще ви трябва гъвкав врат.
Задната седалка може да се премести с 15 сантиметра напред и така обемът на багажникът се увеличава от 410 на 520 литра. Благодарение на това решение сами можете да избирате дали да имате повече пространство за товари или за пътниците отзад. Между другото, детска количка се побира идеално в багажника – което всъщност е една от многото причини C3 Aircross да има чудесни качества за семеен автомобил.
У нас базовата модификация на C3 Aircross – с 1,2-литров 3-цилиндров турбодвигател (110 к.с.) и 6-степенна ръчна трансмисия, струва 36 550 лева. И при нея няма да ви липсва нищо – асистентът за следене на лентата, климатикът, темпоматът, системата за разпознаване на знаците, както и инфотейнмънт система със 7-инчов дисплей и USB-вход са серийни. Ако държите на автоматика, ще трябва да инвестирате най-малко 42 866 лв. – но тогава получавате 130 к.с., както и по-високото ниво Feel Pack със заден парктроник, LED фарове за мъгла, Mirror Screen и др. Дизелът (с обем 1,5 л) стартира от 39 639 лв.
ИЗВОД
Обновеният Citroën C3 Aircross си остава симпатяга – и ние се радваме, че ще продължим да виждаме модела по пътищата! Освен че е удобен, просторен и гъвкав – този модел притежава ярко изразен собствен характер.
Технически данни на Citroën C3 Aircross Puretech 130 ЕАТ6
Двигател: трицилиндров с турбо, отпред напречно • Работен обем: 1199 см³ • Мощност: 96 кВт (131 к.с.) при 5500 об/мин • Максимален въртящ момент: 230 Нм при 1750 об/мин • Задвижване: предно, 6-степенна автоматична трансмисия • Дължина/ширина/височина: 4155/1756/1605 мм • Тегло: 1280 кг • Обем на багажника: 410-1289 л • Ускорение 0-100 км/ч: 10,3 сек • Макс. скорост: 195 км/ч • Разход: 6,1 л/100 км (А95 Н) • CO2 емисии: 139 г/км • Цена: от 42 866 лв.