2023
Заедно с Toyota и Peugeot Citroën проектира малък автомобил специално за европейския пазар. Toyota продава малолитражката дължина едва 3,47 метра под името Aygo, Peugeot избира обозначението 107, а в Citroën – C1. Първото поколение на модела е пуснато през 2005 г., а второто е представено девет години по-късно. Трета генерация обаче не излиза на бял свят – производството на модела беше спряно преди около година.
Дали това е било най-доброто решение с оглед високите цени на горивата, предстои да разберем тепърва. Засега стратегическото решение за спирането на С1 не е такъв проблем за феновете на модела, тъй като на пазара за употребявани автомобили все още се намират много на брой запазени модели. Един от тях се предлага при дилър в Хамбург, Германия.

Въпросният Citroën C1 е поръчан в яркочервен цвят и регистриран за първи път през октомври 2021 г. Оттогава „мъникът“ е изминал само 18 000 километра без да пропусне нито едно обслужване. Под предния капак е единственият наличен двигател от 2018 г. – трицилиндров бензинов с работен обем 1 литър и мощност 72 к.с.
OЩЕ ОБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА CITROËN C1
Той предава мощността си към колелата посредством 5-степенна механична скоростна кутия. Заради максималния въртящ момент от едва 93 Нм автомобилът с предно задвижване да спринтира от 0 до 100 км/ч за цели 14,3 секунди. Но „французинът“ радва с нисък разход – в смесен цикъл консумацията варира от 4,8 до 4,9 литра (по WLTP).
Спартански интериор с комфортни функции
Идеята зад съвместния проект между Citroën, Peugeot и Toyota е да бъде създаде евтин автомобил за всекидневието, който да осигури на възможно най-голям брой потребители възможност за индивидуална мобилност. Затова не очаквайте разточително оборудване. Въпреки това употребяваният C1 разполага с някои много приятни екстри като отопляеми седалки, климатик и тъчскрийн.
Вероятно най-голямото предимство на малкия автомобил е, че той е наличен на момента. И се предлага на прилична цена: 11 990 евро (ок. 24 000 лева).