Citroën отново е цар на комфорта!

Меката „возия“ се завръща: един Cactus ни демонстрира как Citroën отново ще стане комфортна марка. AUTO BILD изпробва прототипа


25
юли
2017

Френският може да звучи брутално. „Ralentisseurs!“ (бел. ред. – изкуствена неравност) предупреждава табелата в банкета. Cactus се движи с 30 км/ч към убиеца на ниски брони, но го „преглъща“ така, сякаш е прелетял. Имаше ли нещо тук? Нетипично за компактния Citroen, който далеч не вози като летящото килимче на Аладин. Прототипът обаче има ново окачване, което отново обещава френски комфорт – и дори напомня на легендарната хидропневматика.

Au Revoir, газ и масло, Bonjour, прогресивни механични амортисьори

Сложното въздушно-маслено окачване (Hydractive 3) отива в историята с последния С5. Citroen представя бъдещето в лицето на нови амортисьори. Прогресивно работещата система на окачването, поне външно, напомня на конвенционални амортисьори. Техническата иновация се крие отвътре: ограничителите на буталото не са неподвижни, а хидравлични. Три камери осигуряват различен вид реакции на амортисьора. Прогресивното действие, т.е. втвърдяването на амортисьора при „сплескването“ му става посредством отвори за преминаване на маслото с различна големина. В началото маслото преминава през по-големи отвори, а после – през по-малки. Това става както при „сгъването“, така и при „разгъването“ на амортисьора – ето защо пътниците няма да усещат ефекта на обратния удар. С новата система са удължени и ходовете на пружините. Съществено преимущество: технологията не е свързана с електроника и е съвместима с всеки нов модел.

След първите километри с прототипа на Cactus в AUTO BILD сме убедени, че ако Citroen запази техниката в същия вид и за серийното производство, „шевроните“ отново ще бъдат символ на комфорт от върхово ниво. Подобренията включват не само други амортисьори, но и по-мека тапицерия и нови пружини за седалките, както и с 20 процента по-устойчива на усукване (но не и по-тежка) каросерия. Предната стабилизираща щанга е станала по-мека, а благодарение на новата си настройка кормилното управление е загубило своето „безпокойство“. Напредъкът се чувства осезаемо. При това Cactus се управлява точно толкова успокояващо, колкото външният му вид предполага. Новите амортисьори добавят едва 600 грама към теглото на колата – и отражението върху разхода е напълно незабележимо. Новото окачване не може да бъде поставено на стари модели, но всички нови Citroen-и след C5 Aircross (от 2018) ще бъдат оборудвани с него – стига клиентите да изберат по-високо ниво на оборудване. Засега на системата й липсва само иновативно име – чудесен вариант би бил Hydratech 4.

Hydractive 3 беше значително по-сложна

Спряната от производство система Hydractive 3 беше отличителен белег на марката в продължение на години. Въздушно-маслената система е базирана на разработената от Citroen хидропневматика. Тя функционираше с хидравлични цилиндри и със сфери в каросерията. Сферите пълни с азот и масло, а мембрана разделяше газа от хидравличното масло. При движение на колелото нагоре мембраната сгъстяваше газа. По този начин беше постигнат легендарният комфорт на френския автомобилен производител. Във финалните версии на системата Citroen интегрира и електроника в нея.

Извод

Поздравления, Citroën! Първо, защото новото окачване носи реални ползи, а не почива на голи обещания – поне що се отнася до прототипа. И второ – защото французите отново предлагат онова, което ги прослави: а именно – комфорт. Точно той е техният коз срещу конкуренцията.

Още по темата

Card image cap
Renault Zoe: aвтомобилна свобода?

3
окт.
2017

Renault пусна нова версия на своя електромобил Zoe с увеличен капацитет на батерията - 41 кВтч., вместо досегашните 22 кВтч. Което означава реален пробег от 300 километра и повече свобода на движение

Card image cap
F-Pace 20d срещу Mercedes GLC 250 d: Jaguar ловува на територията на SUV- овете

22
юни
2016

Германските благородни марки трябва да внимават! F-Pace оспорва челната позиция на доказаните SUV-ове. Дали обаче „британецът“ предлага достатъчно лукс освен голямото си име?

Card image cap
Audi RS 6 Avant performance: товарач за пистата

12
февр.
2016

605 к.с. в RS 6 Avant – тази странна комбинация от удоволствие и практичност всъщност се оказва много успешна

Card image cap
Mercedes срещу Škoda: Колко Superb има в новия Е-клас?

7
юли
2016

Класова борба в AUTO BILD: значително по-евтината от Е-клас Škoda Superb смело атакува Benz. Как ли ще завърши това?

Card image cap

В последния брой:

Архив >