2024
Конструкцията на концептуалния Chrysler Norseman, завършен през 1956 г., се отличава с едно уникално инженерно решение, което и до днес не е възприето в серийното автомобилостроене. Това е екзотичното позициониране на покрива, чиято връзка с основната част на купето се осъществява само чрез задните колони, като основната идея на дизайнера Върджил Екснър (създател на едни от най-емблематичните експериментални и серийни модели на Chrysler Corporation), е по този начин да бъде осигурена максимално добра видимост.
Въпреки че е изработен само в един екземпляр от италианската фирма Ghia, Norseman е напълно функционален автомобил, оборудван с 5,4-литров модифициран двигател Chrysler Hemi с мощност 235 к.с. и автоматична трансмисия Powerflite, управлявана с бутон. Изцяло алуминиевата каросерия се отличава с характерно оформен преден капак, тънки перки на задните калници и перфектно гладка, силно скосена задна част за постигане на по-добра аеродинамика. Най-сложен за проектиране и изработка е необичайният конзолен покрив, който няма нито предни, нито странични колони, но благодарение на специфичната си удароустойчива структура не може да се деформира при преобръщане. Специалното предно стъкло, изработено от компанията PPG Industries, е без рамка, но е достатъчно здраво, за да играе ролята на ефективна подпора в предната част на покрива. Стъклата на вратите са цели без малки отварящи се прозорчета в предната част – решение, което навлиза в масовото автомобилостроене около петнадесет години по-късно.

Интериорът включва четири еднакви като големина анатомични седалки, а прибиращите се предпазни колани са монтирани на две основни точки – във вратата и в долната част на централната конзола, което през 1956 г. изглежда необичайно, но в началото на 90-те е прието като базов стандарт, съгласуван с разпоредбите за пасивна безопасност, въведени в САЩ. Сред останалите авангардни функции са скритите под капаци фарове, които се отварят автоматично, скритите дръжки на вратите и скритото устройство за отваряне на капака на багажника.

Цялата изработка на автомобила отнема петнадесет месеца, а тогавашната му цена възлиза на около на 150 000 щатски долара. При подготовката за транспортиране от Италия е пропуснат планираният срок и автомобилът е натоварен на контейнер на пътническия презокеански лайнер Andrea Doria – следващият кораб, който по график пътува до САЩ през юли. Малко преди пристигането си обаче, той се сблъсква с друг пътнически кораб край бреговете на Масачузетс. В резултат от тази трагедия, която отнема и много човешки животи, Andrea Doria потъва заедно с целия си товар, и така този красив и единствен по рода си автомобил се озовава на дъното на океана.
През 1994 г. останките на кораба са открити от водолаза Дейвид Брайт. Той успява да намери и самия Chrysler Norseman, но това, което е останало от него, е само безформена купчина от силно корозирали отломки.