Chrysler демонстрира своите предпочитания към авангардните и необичайни автомобили още през 1934 г. с представянето на аеродинамичния сериен модел Airflow. В края на 30-те години, след период на известно затишие, корпорацията започва проектирането на два футуристични автомобила под личното ръководство на президента на компанията К.Т. Келър. Те са завършени и представени през 1941 г., като първият от тях е проектиран от Алекс Тремулис (създателят на митичния Tucker) и е наречен Thunderbolt (мълния). Той представлява максимално изчистен като форма спортен хардтоп, при който металният покрив се прибира автоматично в специална ниша зад двете седалки. Фаровете също са покрити с механично отварящи се капаци.

Вторият от двата прототипа, представен като Chrysler Newport dual cowl, възражда екстравагантната дизайнерска традиция от началото на 20-те години, при която задните седалки са напълно обособени и разделени със стъкло от предните (стилистичен похват познат като dual-cowl). Прототипът е проектиран от Ралф Робъртс и е изработен от каросерийната компания Le Baron, като за целта е използвано стандартно шаси от Chrysler Imperial с 8-цилиндров редови двигател, който генерира мощност от 143 к.с. при 3400 об/мин. При оформлението на Newport са въведени полуслети с каросерията източени предни калници, които преминават през профила на колата. Този авангарден художествен маниер масово навлиза в автомобилния дизайн след края на Втората световна война.

Това обаче не може да се каже за вградените в калниците фарове, които също както и при Thunderbolt са покрити с капаци. Такъв сложен за въвеждане в масово производство механизъм не успява да се наложи сред конвенционалните масови модели и остава приоритет само за скъпите, поръчкови или бутикови модели, какъвто определено е и Newport (в някои от вариантите на неговата каросерия фаровете се монтирани статично и са покрити с предпазна мрежа, какъвто е случаят с екземпляра, запазен в автомобилната колекция на Behring museum в САЩ. Автомобилът няма странични стъкла, тъй като се е смятало той да бъде използван за парадни случаи или други официални събития само при слънчево време. Newport и Thunderbolt (които са изработени в по шест екземпляра) се радват на огромен успех сред посетителите на всички автосалони от началото на 40-те години, на които Chrysler излага своята продукция. През 1941 г. Newport е избран и за кола на сигурността (pace car) по време на пистовите състезания Speedway. Един от малкото щастливи частни собственици на Chrysler Newport dual cowl е и сексапилната холивудска звезда Лана Търнър.
