Любен Хаджикостов произхожда от фамилия, чийто подчертан интерес към автомобилите датира от повече от век. Кръстен е на своя дядо – Любен X. Костов, който още преди началото на Балканската война става един от първите вносители на леки коли в България. Той притежава редица интересни и редки за България автомобили, най-ценният от които без съмнение е представеният от нас Chrysler, който преди 20 години беше частично трансформиран в хот-род. Любен Хаджикостов уточнява, че най-важното, което трябва да се знае за него, е, че той е принадлежал на добре позната и уважавана фигура от българския културен елит пред войната – издателят на в. “Зора” Данаил Крапчев.

Моделът е 6-цилиндров от 1934 г., официално обозначено като Close-Coupled Sedan и като дизайн се отличава от стандартното изпълнение с наличието на мек, подвижен таван и липса на трето странично стъкло. Непосредствено преди 9 септември 1944 г. Данаил Крапчев продава автомобила си на предприемач от Видин. След известно време е откупен от бившия вносител на Chrysler за България в периода 1933 – 1947 г. Йосиф Савицки (който лично го доставя на Крапчев в средата на 30-те години). През 1961 г. с него се свързва бащата на Любен Хаджикостов, Евлоги, който го купува за 1200 лева.

Автомобилът е подложен на щателно възстановяване, което продължава близо шест години. Регистриран е в КАТ на 27 юли 1967 г. и скоро след това с него е направено и първото пътуване. През следващите десет години се използва почти ежедневно, най-вече за екскурзии и по-дълги излети до всички възможни места в България, достъпни за лека кола. През юли 1977 г. е спрян от движение и остава така в продължение на дълги години. По същото време Любо вече се увлича от много по-съвременни и по-спортни модели, като BMW 2002, трупа опит и като автомонтьор. Близо две десетилетия по-късно интересът му към Крайслера отново се възобновява. Той решава да го върне към живот, но не в оригиналния му вид, а като основа за ефектен хот-род. Работата по този проект започва през ноември 1999 г. Автомобилът е разглобен изцяло и подложен на пълна програма от възстановителни процедури, като песъкоструене, изкърпване, грундиране, подмяна на основни възли и детайли, които костват много труд и средства.

Купето и шасито са запазени в оригиналния си вид. Първоначално колата е била боядисана в тъмно (морско) синьо, през 60-те години е пребоядисана в сиво, а по-късно в светло синьо. Основната външна промяна в процеса на преработката е при калниците, които са с по 10 сантиметра разширени настрани. Монтиран е нов 6-цилиндров двигател от BMW с работен обем 2000 куб.см. и мощност 115 к.с. Седалките също са от BMW, диференциалът е от “Волга”, а джантите са внесени по поръчка от чужбина, специално за този автомобил.

През последните 20 години Любо е получавал многобройни награди за своя хот-род. По негови спомени първият такъв автомобил у нас е направен от Иво Димитров от Враца на базата на Ford V8 от средата на 30-те години. Един от следващите образци от същата категория е този на Любо, показан за първи път в завършен вид през 2000 или 2001 г. на традиционния ретро-парад на Спасовден (още със старите номера, преди да е регистриран). Това засега е и единственият хот-род в неговата богата колекция, която включва много стойностни американски и европейски реликви, някои от които са на близо един век.
