Cayman на старо: Porsche на половин цена

Да, да признаваме: 35 000 лева са много пари. Но пък срещу тях ще получите истинско Porsche. Тук ще прочетете за какво трябва да внимавате при покупката на Cayman.


21
авг.
2017

Това ни дразни

Семеринг на коляновия вал – това е традиционен недостатък на Porsche. Боксерният двигател редовно изхвърля масло оттам, едва от 2005 година се монтира нов семеринг с двоен уплътнител. Всъщност при Cayman този проблем не би трябвало да съществува, но тестовият Cayman все пак има теч на масло. А ремонтът струва 1100 евро. Точно това ни дразни най-много при Porsсhe-разходите. Сервизите на марката в Германия таксуват 120 евро без данъците за час труд, а Cayman трябва да бъде обслужван на всеки 30 000 км – цената е 850 евро за малкота и 1150 евро за голямото сервизно обслужване. Гумите за 19-цоловите джанти (235 отпред, 265 отзад) струват 1000 евро. Слаба утеха: при дефект на бобина на запалването (спукан корпус) смяната струва само 50 евро.

Задно окачване
То всъщност е безпроблемно. Полуоските и шарнирите са издръжливи

Теч на масло
Забелязва се и тук. Причината е семерингът между двигателя и трансмисията

Предно окачване
TÜV има забележки към големия луфт на волана. Дължи се на разбитите тампони

Извод

Докладите на TÜV и пощенската кутия за оплаквания на AUTO BILD не могат да лъжат: Porsche Cayman е почти перфектен автомобил. Употребяваните екземпляри на 9 години се продават на по-малко от половин цена – и това звучи много привлекателно. Моят съвет: винаги поддържайте автомобила в сервиз на Porsche – въпреки че е скъпо.

Още по темата

Card image cap
VW Up на старо: добро начало

23
юни
2016

След несполучливия бразилски Fox, словашкият Up вече пет години се представя успешно на пазара. Познавачите обаче са наясно, че добрите екземпляри second hand са по-късните

Card image cap
Toyota iQ на старо: струва ли си алтернативата на Smart?

9
юни
2017

Надеждна техника и подходяща за града концепция на каросерията: по-добрият Smart Fortwo ли е употребяван iQ?