Cayenne с 500 к.с. за под 60 000 лв.


14
февр.
2020

V8 с 500 к.с., богато оборудване, солидна доза престиж: Porsche Cayenne Turbo е истински луксозен SUV. Като употребяван е доста изгоден!

500 к.с. за малко пари? Има доста опции: една от тях е Porsche Cayenne Turbo от второто поколение. Въпреки някогашната си цена като нов от 240 000 лв. като употребяван Cayenne се предлага за една четвърт от тази сума!

Второто поколение на Cayenne с вътрешно обозначение 92A се появява на пазара през 2010 г. и бързо се превръща в най-продаваното Porsche. Едва през 2017 г. се появява наследникът, който се предлага и до днес. за пазарния старт Cayenne Turbo с 500 к.с. и 700 Нм максимален  въртящ момент е топмоделът. Въпреки теглото си от над 2 тона, Cayenne Turbo ускорява за само 4,7 секунди до темпо 100, а максималната му скорост е 278 км/ч. Едва през 2013 г. се появява още по-мощният вариант Turbo S с 550 к.с. и 750 Нм. И двата модела залагат на 4,8-литров V8-битурбо мотор. В рамките на фейслифта през 2014 г. мощността на Cayenne Turbo е увеличена на 520 к.с., а тази на Turbo S – на 570 к.с. С максимална скорост от 284 км/ч Turbo S е сред най-бързите SUV-ове и до днес.

Благородният SUV (година на производство 2012) е от трета ръка и е с пробег от 138 451 километра. На външен вид изглежда поддържан: джантите са черни с размер 21 цола, а интериорът е издържан в кафяво.  Разбира се, че някогашният топмодел е много добре оборудван серийно. Първият собственик е поръчал опционално 100-литров резервоар и дървен пакет.

Така оборудван като нов през 2012 г. Cayenne Turbo е струвал 250 000 лв. Осем години по-късно цената му е 57 000 лв. Покупната цена обаче е само половината истина. В сравнение с предшественика, второто поколение на модела се счита за значително по-надеждно – 4,8-литровият V8 мотор има проблеми с буталата, които могат да доведат до сериозна повреда.Някои притежатели на модела съобщават и за по-висок разход на масло при големи пробези. Но дори и да нямате сериозни проблеми с Cayenne, не забравяйте:разходите за поддръжка винаги са големи. Без значение, дали се касае за износващи се части, спирачки или гуми, разходи за поддръжка или ремонт – водачите на Cayenne винаги трябва да има сериозна банкова сметка.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >