AUTO BILD България / Cayenne срещу бронирания AMPV: кой е по-як?

Cayenne срещу бронирания AMPV: кой е по-як?

Да, тези два атомобила имат нещо общо: и двата са проектирани от Porsche. Cayenne може да си купи всеки, но бронираният високопроходим автомобил AMPV е разработен само за военните. Дизайн на Porsche и дизайнерско Porsche: дуел на екстремните възможности.


30
юни
2017

Алберт Айнщайн (естествено) е бил прав – всичко е относително. Преди малко се движих с Porsche Cayenne през сутрешните задръствания в града. От позицията на трона на Тurbо-то големите лимузини изглеждат като малки коли. Е, да: дългият 4,85 метра високопроходим автомобил не се вписва в джунглата на големия град. Твърде е голям, твърде е тежък.  Наистина спрямо предишния Cayenne теглото е намалено – въпреки това го усещам „тлъст“, сякаш яздя динозавър. А сега и това. Извън пътя се срещаме с големия братовчед на Cayenne – АМРV. Това съкращение означава Armoured Multi Purpose Vehicle – бронирано швейцарско ножче на четири колела, това може би е най-подходящото сравнение.

Изведнъж Porsche произвежда малко автомобили: Cayenne се среща с AMPV. Военният високопроходим автомобил предлага място само за четирима пътници, но те са защитени много добре.

Произвежда се от германскиге оръжейни концерни КraussMaffei Wegmann и Rheinmetall, но е проектиран от Porsche. Добре дошъл в семейството. Изведнъж пропорциите се променят. „Тлъстият“ Cayenne стига само до прозорците на АМРV. Когато погледнете през прозореца, виждате безкрайна пустиня от маслиненозелена, грубо съединена ламарина. И нищо друго. А и иначе толкова агресивната физиономия на Cayenne започва да изглежда безобидна като на малко дете на фона на подобното на булдог лице на АМРV. Военният високопроходим автомобил е превозно средство с недвусмислено послание: „Или идвай с мен – или ми се махай от пътя!“ Изведнъж най-мощният 4х4 модел на Германия започва да ни прилича на играчка. Да – Айнщайн има право.

Да тръrваме на разходка извън пътя. Въпреки пълното брониране и целенасочената ориентация към военна употреба АМРV трябва да се управлява като лек автомобил. Да преминава през огромни неравности, с които не би се справил и най-подготвеният Unimog. Да преодолява ями, в които Cayenne вероятно би затънал безнадеждно. В същото време шофирането на Sergeant Pepper сред Porsche-тaтa започва съвършено обичайно. Сядате в седалките Recaro, затваряте и залоствате бронираната врата (тегло около 150 килоrрама), поставяте четириточковия (като в състезателен автомобил) предпазен колан, завъртате ключа и събуждате турбодизела с мощност 272 к.с., произведен от Steyr. Поставяте селектора на автоматичната трансмисия на D – и возилото веднага потегля с диво ръмжене. Изведнъж участъците, които при огледа на офроуд-полигона ни се cтoриха непроходими дори пеша, ceгa се преодоляват напълно безпроблемно. Изровените участъци ни се струват равни като тепсия. Естествено, високите неравности са си там и предизвикват усещания в стомаха, все едно сте на влакче на ужасите.

Той не иска да си играе – той е сериозен!

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >