2024
Двигателят трака, общото състояние е доста лошо, но оборудването на този SUV е доста луксозно – а цената е много ниска!
Да караш Porsche винаги е било мечта на много хора с бензин в кръвта. Ако държите на всяка цена да паркирате в гаража (или пред панелката) автомобил от тази марка, Cayenne е най-евтиният вариант. SUV-ът може да бъде закупен на доста ниска цена в наши дни, особено в първото си поколение (2002-2007). Разбира се, това е свързано с доста компромиси…
Първата генерация на Porsche Cayenne всъщност маркира важна глава в историята на Porsche. Производителят на спортни автомобили направи първата крачка към разширяване на портфолиото си именно с този модел. И ако тази стъпка не беше успешна, през 2014 г. Porsche със сигурност нямаше да лансира и по-малкия Macan – който днес е „златната кокошка“ за марката.
Дизайнът не е най-силната страна на Cayenne
Но първото поколение на Cayenne днес не е много популярно. Особено дизайнът често изисква време за „свикване“. Ако става въпрос поне за Turbo S, под капака ще имате поне 521 причини да изберете потентния SUV.
Базовият Cayenne генерира само 250 к.с. и разполага с шест, а не с осем цилиндъра. Такова Porsche в базово ниво може да се купи за под 20.000 лева – а в някои случаи, дори значително по-изгодно.
Екземплярът от 2005 г., на който попаднахме, струва само 3890 евро (ок. 7800 лева)! Сребристият SUV разполага с висококачествен изцяло кожен салон и голям брой екстри. Част от тях са биксенонови фарове, автоматичен климатик, 18-цолови алуминиеви джанти, тонирани стъкло (отзад) и датчици за асистенция при паркиране.
Не е ясно колко дълго новият собственик ще може да се наслаждава на това Porsche и колко време то ще трябва да прекара в сервиза: защото лампата за двигателя свети, а самият задвижващ агрегат трака. 6-цилиндровият мотор е сдал багажа, след като е оставил зад гърба си 234 558 километра. И накрая една добра новина: Cayenne-ът има валиден за Германия технически преглед до декември 2025 г.!