ЗНАЕТЕ ЛИ, че има толкова леки автомобили? Caterham Super Seven тежи смехотворните 566 килограма. И е една от най-безкомпромисните машини за шофиране, които можете да купите на старо. Конструкцията е базирана на представения през 1957 година Lotus Seven и е лишена от всичко, което не е абсолютно задължително за шофирането. Електронни помощници или асистенти? Те са за начинаещи. Покрив? Прекалено е тежък. Багажник? За какво ви е? Та вие сте ниско над асфалта, усещането е като в карт. Но тези липси означават и намаляване до минимум на възможните проблеми при покупка на старо. Заинтересованите първо трябва да решат друго: моделите с „К“ в номера на шасито да били продадени като комплект, тоест са сглобени у дома. И съответно качеството може да е твърде различно. По-добре: модели от завода с „F“. Механиката е проста и се обслужва лесно, резервните части са евтини, грубоватият двигател ни е добре познат от Ford Escort II. Ръждата също не е проблем. И в това няма нищо чудно, никой не кара този автомобил доброволно през зимата. Все пак – дори и в топлия гараж можете да си мечтаете за следващото лято.
ШОФИРАНЕТО НА CATERHAM Е КАТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ВЪВ ВРЕМЕТО. БЕЗ ЕЛЕКТРОНИКА, НО ЗА СМЕТКА НА ТОВА С ГРЕСЬОРКИ
Разходите са умерени, но Super Seven все пак изискват внимание. Лагерите на главините не издържат дълго, старите амортисьори Spax често текат, същото важи и за корковите гарнитури на моторите Ford Kent. Проблеми създават и полуоските и барабанните спирачки на задната ос. Ако вашият XL карт прегрява, ще се наложи смяна на радиатора.
Извод
Радикалният Caterham Seven предлага най-чистата радост от шофирането. С простата си техника и минималното тегло той не крие почти никакви рискове за купувачите на употребявани автомобили. За съжаление и дните в годината, през които можете да го карате, не са много. Но като втори автомобил ще внесе лекота във всекидневието ви.