Caterham Super Seven – употребяван автомобил за радост от живота


16
февр.
2016

ЗНАЕТЕ ЛИ, че има толкова леки автомобили? Caterham Super Seven тежи смехотворните 566 килограма. И е една от най-безкомпромисните машини за шофиране, които можете да купите на старо. Конструкцията е базирана на представения през 1957 година Lotus Seven и е лишена от всичко, което не е абсолютно задължително за шофирането. Електронни помощници или асистенти? Те са за начинаещи. Покрив? Прекалено е тежък. Багажник? За какво ви е? Та вие сте ниско над асфалта, усещането е като в карт. Но тези липси означават и намаляване до минимум на възможните проблеми при покупка на старо. Заинтересованите първо трябва да решат друго: моделите с „К“ в номера на шасито да били продадени като комплект, тоест са сглобени у дома. И съответно качеството може да е твърде различно. По-добре: модели от завода с „F“. Механиката е проста и се обслужва лесно, резервните части са евтини, грубоватият двигател ни е добре познат от Ford Escort II. Ръждата също не е проблем. И в това няма нищо чудно, никой не кара този автомобил доброволно през зимата. Все пак – дори и в топлия гараж можете да си мечтаете за следващото лято.

Ламарините са занитени към рамата. Но корозията не е проблем. Автомобилите се използват рядко.

Ламарините са занитени към рамата. Но корозията не е проблем. Автомобилите се използват рядко.

ШОФИРАНЕТО НА CATERHAM Е КАТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ВЪВ ВРЕМЕТО. БЕЗ ЕЛЕКТРОНИКА, НО ЗА СМЕТКА НА ТОВА С ГРЕСЬОРКИ

Разходите са умерени, но Super Seven все пак изискват внимание. Лагерите на главините не издържат дълго, старите амортисьори Spax често текат, същото важи и за корковите гарнитури на моторите Ford Kent. Проблеми създават и полуоските и барабанните спирачки на задната ос. Ако вашият XL карт прегрява, ще се наложи смяна на радиатора.

Извод

Радикалният Caterham Seven предлага най-чистата радост от шофирането. С простата си техника и минималното тегло той не крие почти никакви рискове за купувачите на употребявани автомобили. За съжаление и дните в годината, през които можете да го карате, не са много. Но като втори автомобил ще внесе лекота във всекидневието ви.

Странични ауспухови гърнета: те са от неръждаема стомана. Намират се трудно, но са вечни. Обаче лесно може да си изгорите крачолите на тях.

Странични ауспухови гърнета: те са от неръждаема стомана. Намират се трудно, но са вечни. Обаче лесно може да си изгорите крачолите на тях.

Шарнирите се разбиват, трябва да се гресират на всеки 4000 километра.

Шарнирите се разбиват, трябва да се гресират на всеки 4000 километра.

Още по темата

Card image cap
Ремонт на стартери и алтернатори за всеки

1
февр.
2016

Демонтажът на стартера или на алтернатора при доста автомобили не е сложна операция – много хоби майстори могат да се справят с нея и сами

Card image cap
Ford Fusion на старо: „сливане“ на солидни основи и вътрешен простор

15
дек.
2017

Много вътрешен простор, спортна настройка на окачването, но слабо качество на изпълнението

Card image cap
Автомобили без загуба на стойност: BMW Z4 M Купе – последният писък

16
февр.
2017

343 к.с., 8000 об./мин и звук, от който кожата ви настръхва – в Z4 легендарният двигател S54B32 показва на какво е способен


usedTag:1