Caterham срещу Gold Wing: кой е повече автомобил?

Класически и неподправен расов роудстър. И мотоциклет, който разбива всички представи за размерите. Сравнение нанесравними концепции за свеж въздух


5
юни
2017

НЕ СЪЩЕСТВУВАТ ГЛУПАВИ ВЪПРОСИ. Ако не попиташ, няма да разбереш. И ще си останеш глупав. Caterham срещу Gold Wing – кой от тези два модела би могьл да е автомобилът? Може би все пак съществуват не чак толкова интелигентни въпроси. Както и такива, които ги задават? За да отговорим на този въпрос, трябва да се качим в превозните средства. Или по-точно: да се покатерим
на Gold Wing и да се смъкнем в Caterham.

Лоцман на борда: укротителят на Gold Wing намира верния път благодарение на навигационната си система. Яко!

Колко е симпатичен и малък! Ако Caterham не беше боядисан в този ярък неоново зелен цвят, можехме да не го видим в подземния гараж. И нищо чудно – с „височината“ си от 1,09 метра роудстърът се е спотаил доста ниско към земята. Дори Gold Wing, който не е особено висок, се „извисява“ половин метьр над малкия „англичанин“. Напъхваме се в алуминиевата каросерия. Цялата операция изглежда ката йога упражнение за напреднали . Сядаме зад волана и си слагаме четириточковия предпазен калан на R-пакета, и се стремим да не натискаме всички педали едновременно в ултратясното пространство за краката. Seven се предлага и като SV с по-широка каросерия (5300 лв.).

Много уреди, малкo бутони: изчистеният кокпит на Caterham, мигачите са в средата

И бездруго всеки Caterham кара водача му да се усмихва щастливо. По време на движение. Стартираме 1,6-литровия 4-цилиндров мотор, разположен пред нас, превключваме най-късия скоростен лост на света на позиция „1“ и потегляме. „Джуджето“ от Острова стартира като разярен бик. Втора. Трета. Четвърта. Ръмжене. Миниатюрните 13-цолови колела (550 лв.) се забиват безмилостно в асфалта и изстрелват Seven за 5,0 секунди до темпа 100. Подобии постижения са присъщи най -вече на мощни спортни автомобили, докато за целта на Caterham са му достатъчни 131 к.с. – които обаче трябва да задвижват само 540 кг. Повтаряме го още веднъж, за да се насладите: петстотин и четиридесет килограма. Безстрашният двигател на Ford ги задвижва с невероятна лекота.

Докато Honda има отопляеми седалка и волан, в Caterham за целта ще ви помогне ауспухът

Нищо чудно. Caterham се отказва от всичко, което в днешно време прави автомобила по-тежък – от въздушни възглавници до централно заключване. Така пътищата с много завои се превръщат в площадка за деца над 18 години, а от скорост 80 км/ч вятърът брули водача като ураган. Превъзходно. Неподправено и въодушевяващо – пилотът едва ли би могъл да се наслаждава по-добре на удоволствието от откритото шофиране. Или пък? Вероятно, ако се движи на две колела?

 

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >