2023
Историята на този алтернативен за американските разбирания автомобил започва и приключва в рамките на пет години – от 1996 до 2005 г., и се изчерпва само с една генерация.
Catera е необичайно изключение от елитния имидж на Cadillac, тъй като това всъщност е преработен вариант на Opel Omega B, който дори се произвежда от Opel в Рюселсхайм и основното му предназначение е да се конкурира с луксазните седани на Acura, BMW, Infiniti, Lexus и Mercedes-Benz на американския пазар.
Неговият концептуален първообраз, наречен Cadillac LSE, е показан още през 1994 г., а първите серийни образци, които почти по нищо не се различават от него, се появяват в шоурумовете през 1996 г. на базова цена от 29 995 долара (еквивалент на 56 000 през 2022 г.). Стандартното оборудване включва текстилен интериор, двузонов автоматичен климатроник, AM/FM стерео-касетофон с радио и аудиосистема с осем високоговорителя, въздушни възглавници, ABS, тракшън контрол и централно заключване с дистанционно управление. Като опция се предлагат кожен салон, отопляеми седалки, комбинация от касетофон и CD плеър, премиум звукова система Bose, електрически люк и хромирани джанти.
В началото на 1999 г. е лансирана и спортна версия с отопляеми и електронно регулируеми предни седалки (плюс запаметяване на позицията на шофьорската седалка), 17-инчови джанти, звукова система за предотвратяване на кражба, триканален механизъм за отваряне на гаражни врати, фарове с висок интензитет и заден спойлер. Catera полуава своя първи и единствен фейслифт през 2000 г. с ревизирана предна и задна част, нови джанти, нова тапицерия, допълнителни HID фарове, по-твърди настройки на окачването и странични въздушни възглавници. Стандартният двигател V6, който се произвежда в Англия, достига 200 к.с. и върви в комплект с автоматична скоростна кутия GM 4L30-E, произведена в завода на GM в Страсбург, Франция.
Маркетинговата кампания за популяризирането на Catera е подчинена на мотото „The Caddy that zigs“ с реклама, в която са включени супермоделът Синди Крауфорд и малка анимирана птица на име Зиги. В промоционалния текст за моделната 1998 година се уточнява, че „също както Catera, така и Зиги е излюпен в Германия и единствената му мисия е да внесе малко забавление в луксозния свят на Cadillac“. Появата на Зиги е закачлива заигравка с шестте птици, наречени „Merlettes“, които по традиция украсяват емблемата на Cadillac.
През 1997 г. Джон Тинкър, продуцент на телевизионния сериал “Chicago Hope”, включва нова героиня с името Лиза Катера, изиграна от Стейси Едуардс, и в това няма нищо случайно, имайки предвид, че основната демографска група на зрителите на “Chicago Hope” е точно същата, която Cadillac се надява да привлече с Catera. Ръководството на Cadillac реагира изключително положително на препратката и става основен рекламодател на поредицата, като дава на Едуардс безплатна Catera с тригодишен лизинг. Има дори епизод, в който един от героите казва: „когато не можеш да караш на зиг, карай на заг“, като препратка към оригиналния маркетингов слоган на Catera.