AUTO BILD България / Carlsson: завръщане с корейска помощ

Carlsson: завръщане с корейска помощ

Изминаха седем месеца, откакто тунинг фирмата Carlsson обяви фалит. Сега тунинг специалистите се завръщат с нов собственик и променено име


16
дек.
2015

Говори ли ви нещо Sambo?
Carlsson вече ще има добавка в името си – „Fahrzeugtechnik GmbH“. Зад новото име се крие корейското предприятие Sambo Motors, което за 2014 г. с около 3000 служители е направило оборот от над милиард долара.  Дейността на Sambo е доставка на компоненти за двигатели и горивни системи. Новият управител на Carlsson се казва Тае Юн Йее. Всичките 25 служители на фирма Carlsson Autotechnik ще продължат да работят в новото предприятие.

Спортен автомобил на Carlsson от 2017
От следващата година Carlsson отново ще се съсредоточи върху облагородяването на автомобили. За 2017 г. е планирана разработката на нов автомобил. Тази собствена конструкция е планирана като наследник на Carlsson C 25 и ще бъде произведена в малка серия. C 25 бе представен през 2011 г. Като база служеше Mercedes SL, но Carlsson успяха да изтръгнат от битурбо V12 агрегата на SL 65 AMG внушителните 753 к.с.

Още по темата

Card image cap
BAIC BJ 80: китайското копие на G-клас

15
сеп.
2017

Добре знаем, че когато оформят своите продукти, китайците не се притесняват да следват европейския дизайн. Нерядко в далекоизточната страна копират дори цели автомобили. Поредното доказателство: BJ 80, с който BAIC направо посяга на иконата G-клас. Като изключим радиаторната решетка, китайците не са си дали зор да дадат от себе си при оформлението на колата и смело са „копи-пействали“ от G-клас. Eстествено, отдалеч машината „лъха“ по-скоро на евтина пластмаса, отколкото на висококачествени материали. Фаровете на BAIC BJ 80 са в типичната кръгла форма, но поне не са като при оригинала с LED-лайстни и вместо това има още две малки кръгли светлини като добавка (за дневните и за мигачите). Стоповете също са с друга форма, не като при G-клас. Иначе ръбестата каросерия с изнесени калници е точно като при „кубчето“. Моторът на BAIC BJ 80 също не е собствена разработка, а е взет „на заем“ от Saab. Правото върху технологиите на шведския производител е купено от BAIC през 2009 г. Наред с патентите за 2- и 2,3-литровите турбодвигатели това включва и целите платформи на Saab 9-3 и първия 9-5, върху които BAIC прави собствени модели. BJ80 използва 2,3-литровия агрегат със свръхпълнене, генерира 253 к.с. и 350 Нм максимален въртящ момент. Срещу базовата цена от 288 000 юана (ок. 78 000 лева) клиентите получават ръчна трансмисия, но поне 4х4 е серийно. За сравнение: най-достъпната G-класа в момента – G 350 d, излиза минимум 180 000 лева – с 6-цилиндров дизел 245 „коня“. Ако искате бензинова моторизация, ще трябва да отделите поне 210 000 лева. На изложението в Шанхай „клонингът“ на G-клас беше представен като Plug-in хибрид.

Card image cap
Кулминациите на CES

7
ян.
2018

Автомобилите и кокпитите от утрешния ден - всичко това можем да видим на CES: Fisker EMotion, инфотейнмънт системата на Mercedes MBUX, Hyundai FCEV, Kia Niro EV и други

Card image cap

В последния брой:

Архив >