2021
Топмодификацията на най-малкия SUV Renault стимулира спокойното каране и е много практична за всекидневието
Ужас! Бебешката количка не влиза, заради колелата й задният капак не може да бъде затворен. Капчици студена пот избиват по челото ми и веднага започвам да се чудя дали има смисъл от батерия под товарния отсек, ако там не можеш да натовариш най-важния си багаж. И се удрям по челото: първото, защото батерия на Renault Captur Plug-in Hybrid не е под багажника, а пред задната ос, и второ – защото детската количка влиза без проблем стига регулируемата надлъжно задна седалка да не е изместена максимално назад. След бързото опознаване този „французин“ започва да ми харесва все повече с всеки изминат километър.
Благодарение на иновативната скоростна кутия без конвенционален съединител Captur-ът със зареждане от контакта се движи много по-плавно от бензиновата модификация на модела, оборудвана с трансмисия с два съединителя. Ако умело овладеете режима за рекуперация на скоростната кутия, почти няма да се налага да натискате спирачката. При SUV-a със зареждане от контакта 1,6-литров 4-цилиндров атмосферен агрегат работи в комбинация с два електромотора (eдиният е стартер-генераторът) – и това осигурява системна мощност 158 к.с. Ще ги усетите само ако изберете режим Sport. Естествено, официално обявеният разход от 1,5 л/100 км няма как да бъде постигнат във всекидневието дори с напълно заредена батерия. Само на ток в града във всекидневието спокойно ще можете да изминавате около 50 км – така че при „прилежно“ зареждане всеки ден през седмицата бензиновият двигател може изобщо да не се обажда – и без това под натоварване е малко шумен. А когато ви се наложи да пътувате извън града, очаквайте разход между 5,5 и 6 л/100 км – дори когато карате по магистрала.

ИНОВАТИВНА МНОГОРЕЖИМНА ТРАНСМИСИЯ
Renault с право се гордее с многорежимната трансмисията без конвенционален съединител, осигуряваща съвместната работа на бензиновия двигател с двата електромотора. Скоростната кутия е с палцови муфи вместо със синхронизатори. Плавната и комфортна смяна на предавките е постигната и благодарение на бързата реакция на двата електромотора, която позволява адаптация на оборотите и изключително прецизна синхронизация със скоростта на въртене на валовете при трансмисията. Решението комбинира простата и надеждна конструкция на механична скоростна кутия с палцови муфи и хибридната технология с два електродвигателя, които подпомагат както задвижването, така и смяната на предавките – общо до 15, без съединител.
ИЗВОД
Топмодификацията на Captur e хибрид с много успешна настройка, който се движи с невероятен финес. Това несъмнено е версията на модела, която е най-приятна за шофиране – стига да сте готови да платите по-високата й цена.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
4-цил. двигател, отпрeд напречно + електромотор Системна мощност 116 кВт (158 к.с.) Работен обем ДВГ 1598 см3 Макс. мощност ДВГ 67 кВт (91 к.с.) при 5600 об/мин Макс. въртящ момент ДВГ 144 Нм при 3200 об/мин Макс. мощност електромотор 49 кВт (67 к.с.) Макс. въртящ момент електромотор 205 Нм Задвижване предно/multi-mode трансмисия Д/Ш/В 4227/1797/ 1576 мм Teгло 1564 кг Багажник 261-1334 л 0–100 км/ч 10,1 сек Макс. скорост 173 км/ч Разход 1,5 л А 95 Н CO2 39 г/км Цена от 57 590 лв.