2016
ПРЕДСТОЯЩА МАНЕВРА след 150 метра“, предупреждава ни навигационната система. Тоест намалявам скоростта, защото нищо не се знае… Не ми се иска да причинявам щети на червения SUV, защото не съм взел правилно завоя. И това не е единственото, което ни учудва при новия Cadillac XT5. Дори и при масовия модел за Европа в Cadillac не са успели да постигнат европейски настройки на автомобила. В режим Tour окачването е комфортно типично по-американски, при Sport проявява склонност към трополене, най-вече при къси вълни по пътната настилка. За сметка на това 8-степенната автоматична трансмисия превключва изключително нежно, при желание климатичната инсталация духа толкова студено, че в кокпита има опасност да се разболеете от остър летен грип. А и качеството в интериора, ако трябва да се изразим предпазливо, не достига напълно нивото на Q5 и компания. XT5 тежи 68 килограма по-малко от предшественика си SRX, но все пак теглото му е 2 тона. Фактът, че 3,6-литровият V6 се задоволява с 10 литра бензин, е добра новина.
Технически данни
Двигател V6, отпред надлъжно • Работен обем 3649 куб. см • Мощност 231 кВт (314 к.с.) при 6700 об./мин • Максимален въртящ момент 368 Нм при 5000 об./мин • Максимална скорост 210 км/ч • 0-100 км/ч за 7,5 сек • Двойно задвижване/8-степенна автоматична трансмисия • Резервоар 83 литра • Д/Ш/В 4815/1903/1675 мм • Багажник 850–1784 литра • Собствено тегло 2006 кг • Разход EU-Mix 10 л А95Н/100 км • Емисии CO2 229 г/км • Цена от 97 600 лева
Извод
По отношение на качеството на допир на материалите в XT5 все още има какво да се желае. Но ако трябваше да си избирам SUV от този клас, той би бил един от кандидатите. За големия пробив в Европа обаче липсва дизелов двигател.