2025
Легендарната Серия 62 на Cadillac се произвежда точно четвърт век, от 1940 до 1964 г. Известна е също и като Sixty-Two и Series Sixty-Two. Тя добива широка популярност с представянето на първите изцяло нови следвоенни модели през 1948 г. Това са първите серийно произвеждани автомобили в света, при които се появяват така наречените перки на задните калници, вдъхновени от изтребителя Lockheed P-38. Цялата гама се отличава с малко по-късо междуосие, но ширината на следата нараства с 5 см, с което се увеличава вътрешното пространство. До въвеждането на обновените задвижващи системи обаче трябва да мине още една година и моделите от 1948 г. все още се оборудват с добре познатия предвоенен двигател V8 с плоска глава и работен обем от 5,7 литра, използван при всички модели след 1941 г. Той осигурява прилична максимална скорост от 150 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 16 секунди.
Междувременно все повече модели започват да се оборудват с автоматична трансмисия Hydramatic, която бързо се превръща в норма, и към 1949 г. само 10% от автомобилите на Cadillac се поръчват с 3-степенна механична скоростна кутия. Производството на Серия 62 възлиза на общо 34 213 автомобила за моделната 1948 година, което представлява 68% от обема на Cadillac.
Голямата новина за 1949 г. е новият Cadillac с 5,4-литров двигател V8 OHV, който произвежда мощност от 160 к.с. (119 кВт) и е с 90 килограма по-лек от стария плосък V8, освен че е по-нисък и по-къс. Той може да се справи и доста по-успешно с по-високите нива на компресия, така че максимално пълноценно да се възползва от подобрените следвоенни бензинови формули с по-високо октаново число.
В края на моделната 1949 година е представен и атрактивният фастбек Cadillac Series 62 Coupe de Ville (на снимките), който заедно с Buick Roadmaster Riviera и Oldsmobile 98 Holiday се нарежда сред първите в света серийно произвеждани купета без средни колони.Цената му през същата година е 3496 долара (аналогът на 44 768 долара през 2023 г.), което е само с един долар по-малко от най-скъпото изпълнение на Серия 62, като и в двата случая електрическите прозорци са част от стандартното оборудване. Продажбите на Серия 62 през 1949 г. достигат рекордните 55 643 екземпляра от общо 92 554 произведени автомобила.
Интересно е да се отбележи, че в началото на 50-те години един екземпляр от най-скъпото кабрио изпълнение на Cadillac Series 62, модел 1949 г., боядисан в тъмнозелен металик, е доставен в България. През този период у нас са внесени малки серии нови американски автомобили (основно Chevrolet) за нуждите на висшата партийна номенклатура, които известно време се използват при официални поводи, заедно атрактивния Cadillac. През 1956 година у нас идват два нови парадни автомобила Cadillac, след което изявите на униката от 1949 година започват да намаляват.