Cadillac CTS-V: кой каза, че не може да завива?

2604
2017

"Американецът" постави рекорд за скорост на "Заксенринг"

Да атакуваш AMG C-клас със състезателни гуми с обикновен бизнес автомобил свидетелства за голямо самочувствие. Който обаче познава момчетата от Cadillac, знае, че те си падат по големите предизвикателства. Такива като CTS-V например, който въпреки своите ръбове обича завоите. С 1:37,59 минути моделът постигна абсолютно време на победител на „Заксенринг“ – изпреварвайки с 6 десети от секундата гореспоменатия AMG. Още тогава изглеждаше, че рекордът ще падне; на финала трябваше да го постигне пилотът в шампионата за издръжливост и легенда на Corvette Оливър Гавин. Отначало дори британският професионалист имаше проблеми с таксито с 855 Нм. Компресорните 649 к.с. му идваха в повече – макар и автомобилът често да заставаше напряко на пистата, рекордът бе постигнат. След смяната на гумите пилотът направи две обиколки, в които успя да изтръгне най-доброто от двигател, окачване, блокаж и спирачки.

Технически данни: V8 компресор, 6162 cм³, 649 к.с., 855 Нм, 1850 кг, 0-100 км/ч за 3,7 сек, 320 км/ч максимална скорост, от 197 000 лева

Оливър Гавин пилотира от 14 години модели на Corvette на състезания, но дори и за такъв професионалист опитът за рекорд не бе формалност

Ден на рекордите на пистата: заедно с 15 производители и тунинг фирми излязохме на „Заксенринг“ 2016! ВРЕМЕНАТА на лов за рекорди! Идеята изглеждаше проста и лесно осъществима: събираме колкото е възможно повече автомобили с разрешително за движение по нормални пътища на писта и даваме възможност на тунинг фирмите и производителите да участват със своите коли, карани от пилоти професионалисти. Целта: възможно най-много рекорди на пистата в различни категории – най-бърз „американец“, най-бърз ван, най-бърз Mercedes, най-бърз сред всички. Денят на рекордите, който се състоя през 2015 г. на пистата „Заксенринг“, бе голям успех: 21 автомобила поставиха 12 рекорда. Първоначално не бяхме сигурни дали такова мегасъбитие може да бъде повторено година покъсно. Решението обаче дойде лесно: някои искаха реванш, други бяха започнали да правят автомобили за рекорди. Когато от Mercedes AMG заявиха участие с три, а от Porsche – с два автомобила, проектът стартира. Последваха ги и други производители. Тунинг фирмите също не чакаха покана – единствено победителят от 2015 г. Tikt, специалист на тема Corvette, не успя да довърши колата си навреме. Въпреки това за нас бе късно да се откажем – новото събитие трябваше да стартира. И ние го направихме.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин