Cadillac CT5-V Blackwing: по-мощен и почти двойно по-евтин от M5 CS

0202
2021

Американският отговор на AMG, M и компания е V: Cadillac CT5-V е добър автомобил, но не е достойният наследник на CTS-V, на който се надявахме. CT5-V разполага „само“ с 366 к.с. (269 кВт) – значително по-малко от 649-те „коня“ на своя предшественик и се нуждае от 4,8 секунди, за да достигне до 100 км/ч от спряло положение, докато CTS-V се справяше със същото упражние за по-малко от четири секунди.

Но сега Cadillac представя достоен наследник на CTS-V в лицето на CT5-V Blackwing. CT5-V Blackwing използва 6,2-литровия V8 (LT4) от стария CTS-V – макар и със значителни подобрения – и разполага с бруталните 677 к.с. (498 кВт) и 893 Нм. Това му позволява да ускорява от 0 до 100 км/ч само за 3,7 секунди и да достига максимална скорост 322 км/ч. Двигателят LT4 се поставя също и на Chevrolet Camaro ZL1, както и в най-новия Corvette Z06.

CT5-V Blackwing използва същия V8 с компресор като своя предшественик, но с многобройни модификации. CT5 разполага с по-голям компресор, нови ролки, алуминиеви цилиндрови глави, всмукателни клапани от титан и подобрен всмукателен тракт за по-бързо с 46% движение на въздуха. А скоростната кутия… е ръчна! CT5-V Blackwing е стандартно оборудван с шестстепенна трансмисия Tremec (точно като CT4-V Blackwing), с функции като No-Lift-Shift (превключване без съединител) и Rev-Matching (междинна газ). Алтернативата е 10-степенен автоматик, с който спортната лимузина ускорява дори една идея по-бързо, отколкото с ръчната кутия. По отношение на задвижването клиентите нямат много опции – цялата мощ отива винаги към задните колела.

CT5-V Blackwing е оборудван стандартно с гуми Michelin Pilot Sport 4S (275/35R19 отпред и 305/30R19 отзад), разработени специално за модела, както и с четвъртото поколение адаптивно окачване Magnetic Ride Control на GM. Опционалните карбоново-керамични спирачки намаляват теглото с допълнителни 24 килограма спрямо стандартните стоманени спирачки.

Повечето промени в модела Blackwing са под ламарините; „по-наточеният“ CT5-V получава само леко модифицирана предна броня с по-големи въздухозаборници и черни акценти, няколко аеродинамични карбонови части за по-добро аеродинамично притискне и черна радиаторна решетка. Задната част на модела Blackwing има също карбонови детайли като нов спойлер и дифузьор. Цените на CT5-V Blackwing в САЩ стартират от 84 990 долара – близо двойно по-малко от стойността на BMW M5 CS (142 995 долара).

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин