2025
Шанс за завръщане за Мик – дали Cadillac е последната надежда за сина на легендата?
Публикациите за Мик Шумахер (26) доказват, че дори две години след напускането на Формула 1 като пилот на Haas синът на легендата oт германския моторспорт продължава да доминира в заглавията – особено в жълтата преса. Ето защо не е чудно, че „изненадващото посещение“ на малкия Шуми на Гран При на Маями веднага подхрани нови спекулации относно бъдещето му в най-престижната пистова надпревара на планетата.
Но появата му в никакъв случай не беше изненадваща. Посещението на Шумахер беше планирано от дълго време – като част от стратегията за завръщането му във Формула 1.
Мик Шумахер: лично посещение, служебна цел
Шумахер раздели личните от служебните въпроси. Той приел личната покана от своя приятел Естебан Окон и посетил настоящия му отбор – Haas, в който и самият Мик караше.
Но бизнес казусът беше по-важен: в кулоарите на представянето на новия отбор на Cadillac Шумахер-младши се срещна с лидерите на американския проект, който ще стартира във Формула 1 през 2026, а от 2029 ще използва и собствен силов тракт от компанията майка General Motors.

Личният разговор с легендата от американския автомобилизъм Марио Андрети (85) беше изключително важен за германеца. Световният шампион от 1978 г., победител в Инди 500 и Дaйтона, работи като консултант на Cadillac – и ролята му много напомня на тази на д-р Хелмут Марко в Red Bull. А думата му тежи, особено що се отнася до избора на състезатели. „Участвам в избора на пилот“, потвърди Андрети в интервю, взето по време на Гран При на Маями.
Шумахер впечатлява с личността си
AUTO BILD научи, че Андрети бил впечатлен от срещата с Шумахер. Американецът бил много впечатлен от факта, че Мик лично е поискал да разговорят – без да използва съветници или мениджъри. Същата гледна точка споделя и човекът на Red Bull Марко: „Пилот, който не се нуждае от съветник, за да комуникира, е по-зрял и с бистър ум – и впоследствие взима по-добри решения в болида.“
Борбата за кокпитите на Cadillac
Следователно Шумахер е сериозен кандидат за един от двата силно желани кокпита. Настоящият фаворит за единия е Серхио Перес, който иска да се завърне максимално бързо след раздялата си с Red Bull. Но Андрети призовава за търпение: „Не бързаме и не е нужно да взимаме решение веднага.“
Сред конкурентите на Шумахер са още Гуаню Джоу, който се оттегли от Sauber и използва за мениджър временния шеф на отбора на Cadillac Греъм Лоудън, както и Валтери Ботас, който шефът на отбора на Mercedes Тото Волф ревностно рекламира.

От друга страна, Cadillac предпочита американски пилот, но изборът на такива е ограничен. Пилотът от IndyCar Колтън Херта (25) в момента няма достатъчно точки за суперлиценз и сам не е сигурен дали Формула 1 е правилният път за него. Единственият реален кандидат от САЩ е Алекс Палу (28), трикратен шампион в IndyCar – но е под въпрос той дали ще се откаже от статута си на суперзвезда и да рискува във Формула 1.
Защо Мик има реални шансове?
Но какви са аргументите в полза на Шумахер? Той е по-млад от Ботас, по-опитен от Херта – и въпреки трудните си години в Haas, е доказал, че може и повече. Като пилот на Alpine в Световния шампионат за издръжливост той е смятан за един от най-добрите. Много важно е, че в Cadillac знаят за подиума на Мик в 6-часовото състезание на Имола – и са наясно колко важно посещение е това. В края на краищата, и Cadillac се състезава в Световния шампионат по издръжливост.
Едно е сигурно: шанс Мик да се върне има – повече от когато и да било. Но дали Мик Шумахер наистина ще успее да го използва, в крайна сметка ще бъде решено от един човек – и той се казва Марио Андрети.