Caddy номер 5: всеобщият любимец (ТЕСТ)


29
мар.
2021

Макар и да остава верен на традицията за практичност, новият VW Caddy изглежда доста динамично с тесните си фарове, характерните извивки и вентилационните отвори в предницата. Всъщност лекотоварният модел на VW е изцяло нов автомобил – въпреки известната прилика в дизайна с предшественика си. Ключът към успеха се нарича MQB – новата платформа е техническа база и на последното поколение номер 8 на Golf. От компактния модел са асистиращите системи, управлението на кокпита с тъчповърхности и екрани, както и добрата изработка.

Стандартното Caddy е с дължина 4,50 метра – с 93 мм по-дълго от своя предшественик, от които 7 см се падат на междуосието (2682 мм преди, 2755 мм сега). По-дългата версия Caddy Maxi e с дължина 4,85 м. Широчината на модела също е увеличена – с 62 мм до 1855 мм – така пасажерите ще разполагат с повече пространство. С новата форма на каросерията моделът предлага по-голямо товарно пространство или трети ред седалки. По-късият вариант на VW Caddy може да натовари до 3,3 кубически метра, като побира два европалета.

Характерна задница с логото на VW върху голямото задно стъкло (не се отваря отделно) и впечатляващи LED светлини

Новият кокпит е значително по-модерен и по-прегледен. Базовата версия е с малък 6,5-инчов монитор. Опционално се предлага дигиталният кокпит от Golf 8, като управлението му може да става и чрез гласови команди или чрез монитора на навигацията с размер от 10,25 инча. С плъзгачите в долната част вероятно ще ви трябва време да свикнете. Седалките са с по-силно изразени контури. Също така новият Caddy е напълно свързан.

Тествахме версията 2.0 TDI с 90 кВт (122 к.с.). Благодарение на максималния въртящ момент от 320 Нм, който е на разположение от 1600 об./мин, ускорението е доста добро, а партньорството със 7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя е на добро ниво. Максималната скорост от 186 км/ч е напълно достатъчна – също както и съвсем приличният разход на гориво от 5,2 литра дизел на 100 километра. Според нас това е оптималното задвижване за модела – за съжаление по-мощна моторизация вече не се предлага.

Посредством превключвателя на седалките AGR-ErgoComfort (доплащащи се) можете да настройвате опората за гръбначния стълб

Настройката на окачването е сравнително комфортна – със значително подобрение спрямо тази на предшественика. Шумоизолацията на Caddy 5 също е на прилично ниво – моделът е значително по-тих при движение с висока скорост от предшественика си.

В сравнение с предшественика комфортът на возене е значително подобрен. Поведението в завои и комфортът са по-добри от досега – нищо чудно, все пак VW Caddy притежава предната ос на Golf 8 и опционално предлага повечето от неговите асистенти. Очаква се появата и на Plug-in хибридна версия, която ще комбинира електромотор и 1,5-литров бензинов двигател. Електрическият пробег на варианта ще е около 100 километра. Базовата цена на VW Caddy е 41 725 лв.

VW Caddy 2.0 TDI Style

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем 1968 см3 Мощност 90 кВт (122 к.с.) при 2750-4400 об/мин Макс. въртящ момент 320 Нм при 1600-2500 об/мин Задвижване предно/ 7-степ.DSG Д/Ш/В
4500/1855/1833 мм Тегло (празен) 1723 кг Багажник 1213–2556 л 0–100 км/ч 11,4 сек Макс. скорост 186 км/ч
Разход 5,2 л дизел Емисии CO2 136 г/км Цена от 63 915 лв.

Панорамният покрив внася много светлина в интериора

ИЗВОД

С новата платформа Caddy освен практичен, е и по-пъргав, по-комфортен, по-тих и по-благороден. Модерният кокпит, свързаността и големият брой асистенти за водача го правят още по-атрактивен за бизнеса.

Още по темата