2022
Полусликове с размер 345 мм отзад и нов V8 двигател с Flat-Plane-колянов вал трябва да изкачат новия Corvette C8 Z06 на върха при спортните автомобили.
Сякаш новата концепция на автомобила не е достатъчна и Chevrolet пуска на пазара своя C8 и във версия Z06. При това американците не се задоволява просто с по-голяма мощност: почти всичко по автомобила е променено.
Специални гуми за писта, изцяло карбонови джанти, усъвършенствана аеродинамика и преди всичко новоразработен високоефективен двигател с работен обем от 5,5 литра и Flat-Plane-колянов вал от автомобилния спорт.
Колянов вал от автомобилния спорт
C8.R, с който през 2021 г. Corvette 2021 спечели серията IMSA и финишира плътно зад победителя в Льо Ман в категорията GTE-Pro, на практика е коренът на всичко това. Геометрия на окачването, аеродинамика и двигател – всичко е пренесено от автомобилния спорт директно в серийната версия.
5,5-литровият мотор се нарича LT6; блокът и буталата са от алуминий, клапаните и мотовилки са от титан, има два горно разположени разпределитени вала; модерно двигателостроене в Corvette.
Освен това има и познати съставки от автомобилния спорт: смазване със сух картер и вече споменатият Flat-Plane-колянов вал, който реагира значително по-спонтанно и вдига максималните обороти до 8600.
Едно нещо липсва обаче: компресорът на предшественика Z06. Chevy отново залага на въодушевяващия атмосферен двигател. Естествено на него не му липсва мощност: 670 к.с.
Карбонови джанти срещу доплащане
Разбира се, че без турбо и двойно задвижване, Z06 няма да поставя рекорди по отношение на спринта, но всъщност целта не е такава. Това оръдие е създадено за пришпорване по пистата и преследване на времена за обиколки, като механичното сцепление и аеродинамиката са главни действащи „лица”. За целта ви помага опционалният пакет Z07 Performance Package. Сплитерите притискат предницата още по-ефективно към асфалта, а задният спойлер може да се настройва.
Карбоново-керамичната спирачна система е от Brembo, а гумите са Cup2-R на Michelin. Джантите са карбонови и ултралеки (18,6 кг).
Хората от Corvette се гордеят особено със звука на Z06: четири разположени в средата крайни ауспухови тръби предават по невероятен начин високочестотния крясък на атмосферния двигател, който няма нищо общо с грохота на турбо V8 моторите.
Към момента от Chevrolet не дават информация относно цените, но пазарният старт ще бъде в края на 2022 г..