2020
КАКЪВ ИЗИСКАН ПРЕЛЪСТИТЕЛ може да бъде С-клас като AMG… Само след няколко километра зад волана разбирате защо е толкова търсен: защото е пригоден за всекидневието, солиден и с дяволски стабилна цена – едва ли е възможен по-разумен автомобил. Но когато направите сметка, бързо ще изтрезнеете. Въпреки това е трудно да се устои на чара на AMG. Почти незабележим отвън, но зад волана този автомобил е цял спектакъл. Дори и само видът на силно изпъкналия преден капак ви кара да тръпнете в очакване – а V8 ще надхвърли всичките ви очаквания. Реакциите на 6,2-литровия двигател са изключителни: дори и при най-лекото движение на палеца на десния крак дроселовите клапи се отварят и Т-моделът се устремява напред без забавяне – и то при наистина всички оборотни режими!

Удивително е: огромният агрегат почти не понижава управляемостта на автомобила. С 63 прави впечатление на хармоничен, а не прекалено мощен автомобил. И ако можете да се лишите от блокажа на диференциала и 30 допълнителни конски сили, можете да се откажете от пакета Performance. Защото версията с 487 к.с. е с много по-твърдо окачване, което реагира доста грубо на всички неравности. Стандартният С 63 е много по-приятен за каране.

Нашият тестов автомобил се продава от Autopark Stade. В сервизната книжка всички печати са със звезда с три лъча и като изключим леките удари от камъчета, по каросерията няма щети. Обявената цена изглежда честна. Но тригодишните гуми отзад скоро трябва да бъдат сменени. В това няма нищо чудно, задните гуми на този модел понякога не издържат и 8000 километра. След фейслифта С 63 получи MCT трансмисията от SL и SLS. Вместо хидротрансформатор здравата и комфортна MCT работи със съединител в маслена баня за пъргави стартове и превключвания на предавките. При монтираната преди това 7G-Tronic управляващият блок е интегриран в трансмисията. И когато сензорът за оборотите се повреди, се налага смяна на целия блок. А това ще ви струва около 3000 лева. Но пък ангренажната верига е безпроблемна. А употребяваните екземпляри с пробег над 250 000 километра не са рядкост. Но за всички е ясно – такъв AMG е истински прелъстител.

СЛАБИТЕ МЕСТА СА V8-ДВИГАТЕЛИТЕ НА РАННИТЕ МОДЕЛИ
Главите на болтовете на цилиндровата глава се късаха често, защото бяха слаби и ръждясваха. Това се познава по загубата на охладителна течност. След фейслифта (март 2011 г.) в AMG използват по-дебели и по-устойчиви на корозия болтове. При оплаквания от разход на масло безплатно се сменяха буталата. Освен това бе възможно и напукване на плазменото покритие на цилиндровите стени. Технологията на това покритие по-късно бе оптимизирана.

Продължете на следващата страница