Невинаги хората търсят най-големия възможен лукс. С малко по-малки претенции и бюджет около 5 000 лева е възможен входът в луксозната класа. В списъка на желаните автомобили в нашия материал влизат Audi А4, Mercedes С-клас и BMW 3-та серия. Най-свежите употребявани версии в рамките на зададения бюджет автоматично ни ориентират към базовите бензинови двигатели.
Какви са предложенията?
При А4 е сложно. Който желае седан, произведен след края на 2000 г. трябва да се примири с шестцифрени показатели на уреда за изминатия пробег. При 3-та серия можем да си поемем по-дълбоко въздух. Цените на Е46 поколението започват от 5 000 лева за екземпляри, произведени от 1998 г. нататък. При Mercedes изборът също е доста ограничен. При представителите на извършения през 2000 г. фейслифт почти не се намират екземпляри, които да се предлагат за сумата от 5 000 лева. При такава сума по-логично и разумно е купувачът да се ориентира към предишното поколение. Това в никакъв случай не означава лош избор. Някои собственици дори споделят, че с предишното поколение са имали по-малко проблеми, отколкото с освежения вариант. Единственият постоянен и неприятен проблем на тези носители на трилъчата звезда си остава появяващата се при някои автомобили ръжда. По отношение на общото състояние на каросерията обаче при тези автомобили не може да се съди еднозначно за слабостите им, защото има коли, произведени през 1993 г., които са в далеч по-добро състояние от подобни, произведени през 1998 г. При BMW корозията е почти непознат дефект. Вместо това тук често имаме луфтове и потропвания в окачването. Проблем, който доста често се срещаше при първите поколения на конкуретното Audi.
Audi A4
Слабости:
Много читатели се оплакват от вибрации при спирачките, най-често поради криви и износени дискове. Повреди при двигателите, най-често поради абсолютно нелепа причина – капачката за доливане на масло. Дефектни бензинови помпи или блокирали имобилайзери.
ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА AUDI A4 В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Остаряване. Често срещано явление е пропусната смяна на ремъка, задвижващ спомагателните агрегати. Въпреки безупречни му вид, когато остареем се увеличава рискът от скъсване.
При по-новите автомобили от Инголщат тази тема е все още актуална, но в чувствително по-малка степен. При BMW механиците освен дефекти по окачването често им се налага да отстраняват проблеми с ръчните спирачки. Mercedes от своя страна често получава дребни оплаквания от корозия и малка по“сериозни от луфтове в кормилната кутия, загуба на масло от течове по двигателя, скоростната кутия и диференциала, а също така корозирали спирачни тръбопроводи и износени спирачни дискове. Тук обаче веднага е редно да отбележим, че Mercedes почти винаги е на по-голяма възраст от конкурентите си.
BMW Серия 3
Слабости:
Най-големият проблем тук е предното окачване. Стабилизиращите щанги, ябълковидните болтове се износват интензивно. По-рядко: Разбити тампони на задното окачване. Типични са проблемите с вибрациите на кормилото. Причина за това са не само кривите спирачни дискове, а и конструкцията на окачването като цяло.
ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА BMW СЕРИЯ 3 В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Диференциалът „пропява“ от време на време, обаче не се достига до неприятен вой или загуби на масло.

Пресушен. Често дефектиращи акумулаторни батерии, особено при автомобили, експлоатирани основно на къси разстояния.
При най-младия в този тест повредите логично са по-малко. Постоянна величина са дефектите по приборите на арматурното табло и имобилайзерите. Нелепи са случаите, при които собственикът на автомобила е счупил или спукал капачката за доливане на масло, в резултат на което ценната за двигателя смазочна течност интензивно го е напускала за определен период от време и това е довело до „маслен глад“, често следван от сериозни повреди. Немският ADAC предоставя сведения за нерядки откази при електрическите бензинови помпи и дефекти по хидравличното задвижване на съединителя. Останалите проблеми при този модел най-често се появяват при дизеловите му версии.
И при тримата никой не е застрахован от проблеми с електрониката.
При 3-та серия това се среща често, но за сметка на това бензиновите двигатели работят почти безупречно. Проблеми има при качеството на изработката и сглобката на някои детайли, нещо което при Audi почти не се засяга като въпрос, освен ако не броим проблемите с аудио-навигационните и комуникационните системи.
Mercedes C-класа
Слабости:
При проверки често се установяват луфтове в кормилната уредба. Течове по двигателя, скоростната кутия и диференциала. Проблемът с ръждата засяга рамките на стъклата, а също так предпазните лайстни на вратите и на дръжката и ключалката на багажника.
ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА MERCEDES C-КЛАСА В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА
Тези проблеми не подминават и С-класата, но при нея те са най-рядко срещани и са от съвсем друго естество. Причината за това е, че за цената, която се коментира в този тест, най- често купувачът получава автомобил с наполовина механичен радиокасетофон, който благодарение на примитивността си е здрав като железопътна релса. Това важи за двигателя и скоростната кутия в механичния и вариант. При автоматиците преди 1999 г. нерядко се наблюдават дефекти, а също така и типичните за един класически Mercedes течове, неплътности по задвижваното с въздух централно заключване и износени контактни ключалки.
В заключение може да се каже, че изборът е лесен. Срещу 6 000 лева най-новата и свежа придобивка може да бъде Audi, докато при Mercedes и BMW избраникът ще бъде по-възрастен, но за сметка на това пък купувачът може да си позволи лукса да избере автомобил с по-голям двигател и повече екстри, което значително го приближава до по-луксозния клас автомобили.