bZ4X – първият електрически SUV на Toyota

0611
2021

До 2025 г. Toyota възнамерява да представи 15 нови електромобила. Началото на серията „bZ“ ще бъде поставено с компактния SUV bZ4X, който ще стартира от средата на 2022 г.

Toyota смята до 2050 г. да стане CO2-неутрална. За да бъде постигнато това, досегашният курс с водородни модели и хибридизиране няма да е достатъчен – затова до 2025 г. японците смятат да пуснат на пазара 15 нови електромобила. Седем от тях ще бъдат от новолансираната серия“bZ“. Съкращението означава „Beyond Zero“. Началото бе поставено с bZ4X, който наскоро имаше световна премиера. SUV-ът във формата на RAV4 е разработен съвместно със Subaru и ще се появи на пазара в средата на 2022 г.

bZ4X е базиран на новата платформа e-TNGA за електромобили на Toyota, която ще използва и Subaru. Кросоувърът продължава традицията на ръбестия дизайн на SUV-овете на Toyota. Благодарение на черния контрастен лак на покрива и калници визията му ще бъде значително по-внушителна. –Задното стъкло е по-вертикално, а bZ4X е по-нисък с 85 мм от RAV4. При подобни размери на каросерията междуосието е по-дълго със 160 милиметра, а предлаганото място – доста повече.

Футуристичен волан в стил Tesla

Във вътрешното пространство на bZ4X има някои интересни решения – например серийният волан ала Tesla, комбиниран с функцията „Steer-by-Wire“. Неговата правоъгълна форма подчертава усещането за простор и ще подобрява видимостта към дигиталните уреди. В средата на арматурното табло има голям дисплей с разположени под него тъч-повърхности за климатика. На централната конзола има няколко буртона и въртящи се превключвателя, чрез които се настройват режимите за движение. Вместимостта на багажника е 452 литра.

Toyota предлага нови функции на асистентите за повече сигурност

С напълно електрическия bZ4X дебютира и третото поколение на „Toyota Safety Sense“. Мрежата от асистиращи системи и системи за сигурност предлага още по-добра защита благодарение на новите си функции.

Над 450 километра по WLTP е пробегът

bZ4X ще се предлага първоначално с две опции на задвижването – предно и двойно. И двата варианта са с батерия с капацитет 71,4 кВтч. В зависимост от моторизацията е възможен пробег до 450 километра по WLTP, който също като при Hyundai Ioniq 5 ще може да се удължава посредством опционални  соларни панели.  Благодарение на техниката за бързо зареждане със 150 кВт. „японецът” ще може да зареди за 30 минути до 80 процента от батерията си.

Ако изберете версията с предно задвижване, ще получите 150 кВт. (204 к.с.) мощност и максимален въртящ момент от 265 Нм. Така спринтът до 100 км/ч се взема за 8,4 секунди. За по-добри умения извън пътя разработената съвместно със Subaru версия с 4х4 разполага със 160 кВт. (218 к.с.) и 336 Нм, коят дспринтира до темпо 100 км/ч за 7,7 секунди. Независимо от моторизацията максималната скорост е 160 км/ч.

bZ4X ще стартира от под 80 000 лв.

Засега от Toyota не са дали информация относно цените на bZ4X. Все пак се очаква базовата версия да не надвишава 80 000 лв.  Ако искате да си купите bZ4X, ще трябва да проявите търпение. От декември 2021 г. можете да поръчвате модела, а доставките ще стартират от средата на 2022 г.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин