BYD Yangwang U8: китайската G-класа с 1200 коня за 280 хиляди лева

0202
2024

Китайците откраднаха шоуто на доказаните офроуд модели: новият BYD Yangwang U8 изглежда по-атрактивно дори от Defender и може повече от електрическата G-класа!

Животът наказва всеки, който закъснява. А ако животът пропусне, го наказват китайците. Защото докато Land Rover и Mercedes продължават да измъчват почитателите си с електрификацията на своите икони, а премиерата на Defender-а с батерии се бави, както и тази на EQG, в BYD отдавна са разработили офроудър, който прилича на динозавър, но бива задвижван от чистите технологии на бъдещето – и открадва шоуто на доказаните играчи от Европа.

Защото колосът с изкривяващото езика име Yangwang U8 не само изглежда много готино, подобно на новия Defender или последната еволюция на G-класата – но и определено има с какво да се похвали на пътя и извън него.

Почти 1200 к.с. и 1300 Нм превръщат U8 в краля на пустинята – защото с тази мощ няма дюна, която да му се опре.

Трябва да признаем, че U8 не е изцяло на ток. Дългият 5,40 метра елегантен танк с атрактивна предница, в която доминират LED-модулите, тежи 3,5 тона, но въпреки това с четирите си електрически машини ускорява като спортен автомобили благодарение на 1196 к.с. и 1280 Нм. И тъй като в джунглата или пустинята няма зарядни станции, BYD-ът разполага с капацитет на батерията едва 49 кВтч, но също така и с 2-литров турбобензинов двигател в ролята на Range Extender. Когато след максимум 180 километра (по китайския тестов цикъл), токът свърши, бензиновият агрегат стартира и увеличава пробега до 1000 километра.

Концепцията на автомобила има още едно предимство: със скромната мощност на зареждане от 7 кВт на променлив ток и 100 кВт на постоянен, не е нужно постоянно да висите на щекера – а можете да потеглите веднага.

В момента U8 се предлага с огромни кожени кресла отпред и цяла седалка на втория ред. По-късно ще бъде пуснат и 7-местен вариант.

При това U8 е наистина въодушевяващ! Това е истински модел за приключения – който освен задвижване на четирите колела, предлага и половин дузина режими за шофиране по всякакви повърхности, както и въздушно окачване, което може да повдигне автомобила с още 15 сантиметра.

BYD Yangwang U8 става и за амфибия

Китайците са поставили на U8 уплътнения, които му позволяват да се използва и като амфибия. Когато колелата загубят контакт със земята при дълбочина на водата над един метър, автомобилът може да плава в продължение максимум на половин час, като 22-цоловите колела могат да го задвижват поне с два възела (около 3 км/ч) и в известна степен – дори да го направляват.

В BYD обаче знаят, че автомобили като U8 ще бъдат шофирани по-често по булевардите, отколкото по пресечен терен. На асфалтова път колосът се изстрелва така, че да ви прилошее. Това е усещането, когато четирите електрически мотора катапултират огромната машина от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди без никакво предупреждение. И докато си поемете дъх и свикнете с темпо 200 км/ч на пълна газ, вътрешностите ви отново се разбъркват, докато спирате.

С изобилие от LED-ове U8 определено хваща окото по булевардите на градове като Шанхай.

С базовата си цена от 1,1 милиона юана или еквивалента на 280.000 лева, U8 е един от най-скъпите модели автомобили, произвеждани в Китай. Но това не е проблем за успеха на офроудъра, за който вече има 30 000 поръчки!

Технически данни и цена: BYD Yangwang U8

Максимална скорост: 200 км/ч

Максимален въртящ момент: 1280 Нм

0-100 км/ч: 3,6 сек

Цена: от 280.000 лева

Извод

Името му е трудно за произнасяне, а естествено, BYD Yangwang U8 не е нито устойчив, нито разумен. Но положението при неговите модели за подражание от Европа не е особено по-различно. А за разлика от електрическите версии на Defender и G-класата, U8 крие няколко аса повече в ръкава си, с които динозаврите от Стартия континент не могат да се похвалят – и най-важното: вече може да се поръчва. Стига да имате достатъчно пари – и да живеете в Китай.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин