2024
Моделът Sealion на BYD е доста голям SUV, дълъг около 4,80 м. Нещо, което из града малко дразни, е неговата широчина от почти 1,93 м, при това без огледалата, което се усеща в трафика. Въпреки солидното количество практични детайли, които колата съдържа, например двустепенните стелки, чиято долна страна е гумирана, тя все пак едва ли е много подходящ автомобил за горски работници или ловци. Преди малко измерихме клиренса, който се оказва едва 16 см. В техническо отношение Sealion е много тясно свързан с лимузината Seal, която вече от доста време се продава в Германия. Предлага се със задно и с предно задвижване, както и с два вида батерии – 82 и 91 кВтч. Тук е използвана т.нар. Cell To Body конструкция, което означава, че подът всъщност е самата батерията, което естествено подобрява якостта на каросерията.
Това, което също ни направи впечатление при шофиране, е фактът, че автомобилът е изключително тих по време на движение. Може да минете дори по лунен пейзаж или грубо павирани улици, и въпреки това в купето не скърца или не пука нищо. Това определено не е някакъв дъмпингов китаец. Ценоразписът започва от около 48.000 евро, като версията със задвижване на четирите колела се предлага от 54.000 евро. Доста неща в колата са изпълнени луксозно. Така например корите на вратите са относително богато изработени. И това, което веднага прави впечатление, щом отворите вратата, са тези наистина много дебели и на места дори двойни уплътнения на вратите, което съществено влияе на акустиката. Детайл, който ни беше познат от Seal и все още много ни харесва, са споменатите вече двойни стелки. Ето тук например имаме стелки, изпълнени от горната страна с филц, които също така обират звуците и кънтенето, а отдолу имаме още една гумена стелка, която лесно може да се мие.
В тази кола позицията на седене е типична за SUV. Който обича да седи високо, тук действително ще остане доволен. Отзад доста странно седиш малко по-ниско, отколкото пасажерите на първия ред, но пък този SUV притежава това, което донякъде ни липсваше при лимузината, а именно – възможността за индивидуализация и промяна. Тук сега облегалката може произволно да се настройва като ъгъл на наклон. Тази снижаваща се назад линия на покрива подобно на купе, все пак си има своята цена, която трябва да се плати. Но с моя ръст човек може без нужда да навежда главата да излезе отново от автомобила.
Нека хвърлим също поглед в багажното отделение – в стандартно положение разполагаме с 520 л. Освен това тук долу има още един вид тайник, така че като повдигнете пода, разполагате с допълнително място. А когато изравним втория ред седалки, ще имаме почти 1800 л. А това, което водачите на електромобили също винаги ги интересува, е въпросът дали има наличен фрънк? Да, има такъв. Твърде вероятно това BYD са го изкопирали от BMW – имам предвид, че тук също трябва да дръпнеш два пъти, след което вече имаме достъп до фрънка… Това са 58 л. В контейнера чудесно се прибира кабелът за зареждане, та дори и малко повече. Повече за Sealion – в нашето видео!