2025
За първи път китайският производител на автомобили BYD продаде повече електромобили на японския пазар от своя конкурент Toyota – и по този начин изпревари традиционната марка на собствения ѝ пазар.
Както съобщава китайското браншово издание „Car News China“, BYD е продала точно 2223 електрически автомобила миналата година, докато Toyota е доставила 2038. Японските продажби на BYD в този сегмент са се увеличили с 54 процента. Toyota, от друга страна, е със спад от 30 процента.
Япония се смята за труден пазар за електромобили
На производителите на електрически автомобили не им е никак лесно в Япония. Както пише „Car News China“, делът на автомобилите в общите продажби е паднал до по-малко от два процента през 2024 г. Информационната агенция „Ройтерс“ цитира причината: местните марки произвеждат хибриди, а не изцяло електрически автомобили. Японското правителство вече е започнало финансиране на програми за разширяване на инфраструктурата за зареждане.
От 2022 г. Toyota продава първия си електрически модел в Япония – bZ4X. Данните за продажбите му са нараснали с десет процента до 1012 единици през 2024 г., според „Car News China“. BYD изнася своя SUV Atto 3 и компактния автомобил Dolphin за Япония от 2023 г. Сред японските марки Nissan доминира на пазара за електромобили – около половината от електрическите автомобили идват от заводите на марката.