2018
СКОРО СТАРТИРАТ, BX7 TS се очаква да бъде въведен на германския пазар още през пролетта. TS означава Touring Sports – и събужда спомените за Isabella. С дължината си от 4,72 метра BX7 е с 6 сантиметра по-дълъг от Audi Q5, на което прилича и по форма, и по цялостно излъчване. Предлагането на място също е сравнимо, дори и на задната седалка е приятно просторно. BX7 TS се задвижва от 2-литров турбобензинов двигател с мощност 224 к.с., комбиниран с 6-степенна автоматична трансмисия на Aisin. Задвижването на четирите колела работи с електронно управляван многодисков съединител (BorgWarner). Оборудването включва 18-цолови алуминиеви джанти, кожена тапицерия, автоматична климатична инсталация, 12,3-инчов тъчскрийн, навигационна система и HiFi озвучаване. Според нас цените ще стартират от 90 000 лева.
Но истински вълнуващо ще стане през 2019 година. Тогава Borgward ще въведе на германския пазар BXi7 – електрическата версия. BXi7 ще се задвижва от два електромотора с обща мощност 270 к.с. Акумулаторът на китайската версия, която стартира през лятото, е с капацитет 50 кВтч. „Европейската версия ще има пробег 400 километра“, обещава шефът на електрическите разработки Филип Шмид.
При първите тестове на полигон в Миюн, Китай, предсерийният BXi7 ни направи много добро впечатление, ускоряваше пъргаво и тихо, лежеше стабилно на пътя. Автомобилът ще се произвежда в завод в Бремен, който още не е довършен. Продажбите също ще бъдат новаторски, Borgward планира сътрудничество със Sixt Online, сервизната дейност ще бъде поета от A.T.U.
Извод
Все още не вярвам напълно на безусловния оптимизъм на Borgward, но въпреки всичко: това, което са постигнали досега, е доста впечатляващо. Заводът е страхотен, автомобилите правят много добро впечатление. Очаквам с нетърпение продължението…