Bürstner Ixeo I 690 G: S-клас на кемперите за 150 000 лв.


30
апр.
2019

Той определено изглежда като хищник! Дори като акула… тези мисли преминават в съзнанието ми, докато д-р Николай Иванчев, управител на Холидей Мобайл, официалния представител на Bürstner за България, акцентира вниманието ми върху предните светлини с LED-техника при новия интегриран кемпер Ixeo I 690 G. Защо дизайнерите са избрали да придадат на този „дом на колела“, струващ около 150 000 лева, толкова агресивен външен вид, за мен остава загадка. Тъй като интериорът на Ixeo няма нищо общо с агресията – а създава усещане за неподправен уют.

Интелигентните решения за оползотворяване на пространство обособяват масичка за работа зад мястото за водача

Ixeo I е разработка изцяло на Bürstner, използваща въведената преди година моделна линия Lyseo. Toва си проличава при конструкцията на пода. Модерната каросерия, направена от стъклени влакна, използва двоен под, който се обособява между надстройката и „голото шаси“ на Fiat Ducato. Oт една страна, това позволява обособяването на ниши за вещи (напр. стълбата за леглата) в пода, а от друга – оформянето на интериор, в който има минимален брой стъпала. Дори цялата бордова електроника е разположена под пода в специални отделения.

Кухнята е компактна, но функционална. Масата и плотът са направени от термоустойчив материал

Значителна стъпка напред при Ixeo I маркират свързващите зони между стените и покрива. Панелът на покрива с обшивка от фибростъкло е огънат странично и залепен с облечената в алуминий странична стена. Това не само изглежда елегантно и допринася в голяма степен за подобряване пътното поведение на машината, но и oсигурява защита от градушка за ръбовете с издръжлива пластмаса. Естествено, при тази сложна конструкция са използвани само висококачествена XPS-пяна като изолация и неподатливата на влага полиуретанова пяна вместо дърво. Във вътрешността е приложено основно фолирано дърво.

Връзките за мръсната и чистата вода са изнесени удобно на едно място, а във второто отделение има пространство за 2 газови бутилки

„Въртящите се седалки за шофьора и пътника до него са удобни като креслата в хола ви“, усмихва се Иванчев, а на масичката под страничния прозорец ще можете да разположите лаптопа си, ако по време на отпуската (не дай си Боже) се наложи да проверите служебната си електронна поща. Зад диванчето се намира „кухненският бокс“ с три газови котлона и мивка, която има капак, за да използвате максимално много място върху термоустойчивия плот. Ixeo I 690 G предлага места за спане на максимум шестима пътници – така че и големите семейства ще могат да се насладят в максимална степен на ваканцията си.

Скрито осветление е предвидено и за спалнята, където могат да спят двамата родители и детенцето им
Линията на мебелите е продължена от леглото към шкафовете, които осигуряват допълнително място за съхранение

Още по темата

Card image cap
BAIC BJ 80: китайското копие на G-клас

15
сеп.
2017

Добре знаем, че когато оформят своите продукти, китайците не се притесняват да следват европейския дизайн. Нерядко в далекоизточната страна копират дори цели автомобили. Поредното доказателство: BJ 80, с който BAIC направо посяга на иконата G-клас. Като изключим радиаторната решетка, китайците не са си дали зор да дадат от себе си при оформлението на колата и смело са „копи-пействали“ от G-клас. Eстествено, отдалеч машината „лъха“ по-скоро на евтина пластмаса, отколкото на висококачествени материали. Фаровете на BAIC BJ 80 са в типичната кръгла форма, но поне не са като при оригинала с LED-лайстни и вместо това има още две малки кръгли светлини като добавка (за дневните и за мигачите). Стоповете също са с друга форма, не като при G-клас. Иначе ръбестата каросерия с изнесени калници е точно като при „кубчето“. Моторът на BAIC BJ 80 също не е собствена разработка, а е взет „на заем“ от Saab. Правото върху технологиите на шведския производител е купено от BAIC през 2009 г. Наред с патентите за 2- и 2,3-литровите турбодвигатели това включва и целите платформи на Saab 9-3 и първия 9-5, върху които BAIC прави собствени модели. BJ80 използва 2,3-литровия агрегат със свръхпълнене, генерира 253 к.с. и 350 Нм максимален въртящ момент. Срещу базовата цена от 288 000 юана (ок. 78 000 лева) клиентите получават ръчна трансмисия, но поне 4х4 е серийно. За сравнение: най-достъпната G-класа в момента – G 350 d, излиза минимум 180 000 лева – с 6-цилиндров дизел 245 „коня“. Ако искате бензинова моторизация, ще трябва да отделите поне 210 000 лева. На изложението в Шанхай „клонингът“ на G-клас беше представен като Plug-in хибрид.

Card image cap
Новото BMW Серия 5 изпреварва Серия 7

13
окт.
2016

При новото Серия 5 BMW са направили всичко възможно. „Умникът“ може дори повече от Серия 7 – а то си беше почти ненадминато

Card image cap
Bosch лансира система за гласово управление

22
ян.
2018

Siri и Alexa ще получат конкурент: Bosch разработи гласов асистент специално за инфотейнмънт системите в автомобилите

Card image cap

В последния брой:

Архив >