2024
През 1955 г. в сравнение с моделите от предишната година, стилът на компанията Buick видимо еволюира. Задните калници завършват със специфична ниша за задните светлини, а предните калници вече са по-прибрани и радиаторната решетка стои по-дискретно, за сметка на бронята, която е нараснала на височина и разполага с два големи конусни буфера. Стандартната екипировка на цялата гама включва безкамерни гуми, мигачи, подлакътници на предната и задната облегалка, система за паркинг-спирачка “Step One” и по-добра термична и звукова изолация на купето. Като опция се предлага боядисване на каросерията в комбинация от два и дори три цвята, бял кант на гумите, вакуумна система за измиване на предното стъкло, безкамерни радиални гуми, климатична инсталация и стъкла, задвижвани от електромотор. В моделната гама на Buick за 1955 г. влизат четири разновидности – Special 40, Super 50, Century 60 и Roadmaster 70.

Представеният автомобил, който е част от колекцията на Мирослав Мирчев, принадлежи на най-луксозната и скъпа серия Roadmaster, която се отличава с някои характерни особености. Височината на каросерията е видимо намалена в сравнение с гамата от 1954 г., а ръбовете на задните калници вече стават по-ниски. Името Roadmaster е изписано върху предния и задния капак с позлатени букви. Тасовете са по-луксозни, а в радиаторната решетка също има позлатени елементи. Интериорът е по-луксозен, с възможен избор от 10 вида текстилни тапицерии.
Рамата е идентична с тази на Century. Новата скоростна кутия Variable Pitch Dynaflow позволява по-бързо превключване на предавките и намаляване на скоростта, благодарение на системата Kick-Down. Серийно се предлага сервоволан, сигнализация за включена паркинг-спирачка, електрически задвижвани чистачки, електронно устройство за автоматично отваряне и затваряне на покрива и тасове които покриват джантата изцяло. Тапицерията на тавана и седалките е от естествена кожа. Основният използван двигател е V-8 от Century 60 с работен обем 5274 куб.см. при 4600 об./мин. Максималната мощност на модела достига 236 к.с. Предлагат се три различни шестместни каросерии.

Автомобилът на Мирослав Мирчев е бил подложен на тотална реставрация на цялата ходова част, което включва подмяна на носачите, резбоване и подмяна на втулките и т.н. Спирачната система е реставрирана буквално от нула, което до голяма степен важи за калниците и вратите. Всички прибори на таблото и оригиналното радио са запазени в своя автентичен вид и върнати към живот. За съжаление автоматичната скоростна кутия и двигателят на Buick са загубени, и затова се налага временно да бъдат заменени с подобни на тях агрегати от съветски ЗИМ. Наред с Мирослав, основен и най-голям дял във възстановяването на ходовата част, купето, боядисването и т.н. има неговият баща Ангел Мирчев. В недалечното минало той е един от изтъкнатите майстори-специалисти по реставрация на класически автомобили, и на практика владее този занаят до съвършенство.

Извод
В динамично променящата се стилова ориентация на Детройт през 50-те години моделите на Buick от 1955 г. са по-скоро междинно звено между поствоенния „барок“ и представителите на космическата ера. За стандартите на САЩ това е колекционерски автомобил от средно ниво, но за България е истинска екзотика, особено когато става дума за толкова добре възстановен екземпляр.