2017
Моля ви, оставете ме на мира с тези пенсионерски Mercedes-и и скучни Opel-и. Искам нещо различно – автомобил, който не се вижда на всеки ъгъл и който ще направи голямо впечатление за малко пари. „Как ви се струва Park Avenue от 92-ра?”, пита ме Майк от едноименната фирма в Хамбург, специализирана в екзотични автомобили и очевидно също е такъв: по телефона той ме моли да се обръщам към него с „господин Президент”. Неговата оферта (5800 лева) не кара да наостря уши. Защото при моя лимит от 5000 евро дори ще ми останат пари за ремонти. Така че се отправям към „Най-последователната алтернатива в Германия за истинските индивидуалисти” (www.mikesgarage.de)!
Лак и кожа, изобилно разпределени върху 5,23 метра. Цената навремето: 93 000 германски марки! И затова не се изненадвам, че този Buick ме обгръща с истински лукс. Всичко се задвижва електрически – и повечето неща дори функционират. Освен това за Park Avenue явно са се грижили добре: интериорът е като нов, пробегът от 170 000 километра се доказва от сервизната книжка. Освен това преди продажбата Майк ще ремонтира износените спирачки. С останалото (дефектното централно заключване, малката пукнатина в пластмасовия калник) мога да се справя и сам срещу няколко долара. Let’s go! След влизането потъвам в меките като дивани и също толкова широки кожени кресла. Майк ми помага да се ориентирам сред многобройните превключватели. След това Президентът ми връчва ключа. 3,8-литровият V6 боботи глухо като гризли. Той не разполага с много конски сили – само 173 – но пък по стара американска традиция разгръща огромен въртящ момент. А това гарантира спокойно пътуване без угризения, защото благодарение на Overdrive и кротко натискане на педала на газта може да харчи около 10 литра. „С тази кола си кралят”, смята Майк и вдига палец. Окей, Господин Президент. Вкъщи ще измеря гаража си – и ако дебелият „американец” може да се побере в него, ще се върна за още малко пазарлък по цената…
+ впечатляващо излъчване, меко като памук окачване, възможна е модификация до Euro 2 за по-ниски данъци
– не особено подходящи за паркиране размери, капризна комфортна електроника, нужда от (леки) инвестиции за отстраняване на повредите
Оценка
Едва ли е възможно да има по-готин автомобил. Въпреки предното задвижване Park Avenue е автентичен „американец”, а с (относително) икономичния си V6 не взривява рамките на европейската разумност. Класически автомобил, който няма да ви разори.