Buick Park Avenue: американска мечта за 5000 лева


15
май
2017

Моля ви, оставете ме на мира с тези пенсионерски Mercedes-и и скучни Opel-и.  Искам нещо различно – автомобил, който не се вижда на всеки ъгъл и който ще направи голямо впечатление за малко пари. „Как ви се струва Park Avenue от 92-ра?”, пита ме Майк от едноименната фирма в Хамбург, специализирана в екзотични автомобили и очевидно също е такъв: по телефона той ме моли да се обръщам към него с „господин Президент”. Неговата оферта (5800 лева) не кара да наостря уши. Защото при моя лимит от 5000 евро дори ще ми останат пари за ремонти. Така че се отправям към „Най-последователната алтернатива в Германия за истинските индивидуалисти” (www.mikesgarage.de)!

Сепаре за дълги пътувания: разкошен апартамент за далечни дестинации с много кожа, пластмасово „дърво”, щуро разпилени превключватели и селектор на автоматичната трансмисия на кормилната колона

Лак и кожа, изобилно разпределени върху 5,23 метра. Цената навремето: 93 000 германски марки! И затова не се изненадвам, че този Buick ме обгръща с истински лукс. Всичко се задвижва електрически – и повечето неща дори функционират. Освен това за Park Avenue  явно са се грижили добре: интериорът е като нов, пробегът от 170 000 километра се доказва от сервизната книжка. Освен това преди продажбата Майк ще ремонтира износените спирачки. С останалото (дефектното централно заключване, малката пукнатина в пластмасовия калник) мога да се справя и сам срещу няколко долара. Let’s go! След влизането потъвам в меките като дивани и също толкова широки кожени кресла. Майк ми помага да се ориентирам сред многобройните превключватели. След това Президентът ми връчва ключа. 3,8-литровият V6 боботи глухо като гризли. Той не разполага с много конски сили – само 173 – но пък по стара американска традиция разгръща огромен въртящ момент. А това гарантира спокойно пътуване без угризения, защото благодарение на Overdrive и кротко натискане на педала на газта може да харчи около 10 литра. „С тази кола си кралят”, смята Майк и вдига палец. Окей, Господин Президент. Вкъщи ще измеря гаража си – и ако дебелият „американец” може да се побере в него, ще се върна за още малко пазарлък по цената…

+ впечатляващо излъчване, меко като памук окачване, възможна е модификация до Euro 2 за по-ниски данъци

– не особено подходящи за паркиране размери, капризна комфортна електроника, нужда от (леки) инвестиции за отстраняване на повредите

Оценка

Едва ли е възможно да има по-готин автомобил. Въпреки предното задвижване Park Avenue  е автентичен „американец”, а с (относително) икономичния си V6 не взривява рамките на европейската разумност. Класически автомобил, който няма да ви разори.

V6 боботи глухо като гризли. Той не разполага с много конски сили – само 173 – но пък по стара американска традиция разгръща огромен въртящ момент.

Още по темата

Card image cap
А4 на старо: за 1400 и 30 хил. лева

29
ное.
2017

Кое е по-добрият избор – класическият употребяван автомобил или евтината оферта?

Card image cap
Nissan 370Z – съветник за употребяван автомобил

24
дек.
2015

При нисколетящия модел на Nissan падат по-скоро праговете, отколкото цените.

Card image cap
Audi Q7 от 25 000 лева: цените на „дебелака“ падат

22
юни
2017

Внимание, SUV на промоция! След 12 години Audi Q7 струва колкото Polo. Но дали е добра идея?

Card image cap
Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi: този „французин“ е добро решение!

31
юли
2017

Xsara Picasso е препоръчителна покупка в класа на изгодните ванове

Card image cap

В последния брой:

Архив >